نایب رئیس فدراسیون والیبال: امیدوارم با کمک فوتبال غرور ملی را بالاتر ببریم

۲۷خردادماه،

نایب رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به ابعاد اجتماعی موفقیت تیم‌های ملی و آرزوی موفقیت برای فوتبالیست‌های ایران در بازی مقابل کره‌جنوبی گفت: امیدوارم موفقیت‌ تیم‌های ملی فوتبال و والیبال سبب ایجاد غرور ملی و حرکت و نشاط اجتماعی شود.

حلیم شرعی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این رابطه اظهار کرد: مسابقات لیگ جهانی والیبال یکی از مهمترین اتفاقهای بین المللی ورزشی است که خوشبختانه برای اولین بار میزبانی چهار مسابقه از مرحله مقدماتی این رقابت‌ها نیز به ایران رسیده است. ما تلاش می‌کنیم تا میزبان شایسته‌ای برای این مسابقات باشیم.

وی افزود: براساس استانداردهای فدراسیون جهانی والیبال و کمیته مسابقات لیگ جهانی همه زمینه‌ها برای برگزاری مسابقه در سالن ۱۲هزار نفری انجام شده است. مدیریت مجموعه ورزشی آزادی نیز نهایت همکاری را با فدراسیون داشته است. آن چه بر اساس قواعد فدراسیون جهانی تکلیف شده از همین حالا آماده است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. ان‌شالله به محض ورود تیم ملی والیبال صربستان زمینه پذیرایی مناسب از این تیم را نیز فراهم می‌کنیم. قرار است تا این تیم در هتل المپیک اسکان داده شود.

نایب رئیس فدراسیون والیبال دربارهٔ چگونگی حضور بانوان در جایگاه تماشاگران گفت: دوستان عزیز ما در سایر ارگان‌ها باید مجوز حضور بانوان در سالن ۱۲هزار نفری را صادر کنند. این موضوع از عهده فدراسیون والیبال خارج است. به هر حال حضور تماشاگران می‌تواند ایجاد انگیزه کند اما باید شرایط حضور بانوان فراهم شود. در غیر این صورت ورود بانوان میسر نخواهد شد. امیدوارم با تدبیر همه مسئولان و دوستان موفقیت تیم ملی در بهترین شرایط رقم بخورد.

شرعی ادامه داد: در ورزش بسیار چیزها قابل پیش بینی نیست. اما تیم ایران توانایی‌های بسیاری دارد. بازیکنان ما مدت‌هاست که تمرینات خود را دنبال می‌کنند و همه آماده موفقیت می باشند. امیدوارم شرایط روحی تیم هم هر روز بهتر شود و اولین پیروزی تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی در تهران رقم بخورد.

وی در پایان دربارهٔ بُعد اجتماعی موفقیت تیم‌های ملی ایران گفت: جا دارد که برای تیم ملی فوتبال هم آرزوی موفقیت کنیم تا کره‌جنوبی را شکست دهد. امیدوارم که ایران جواز حضور در جام جهانی فوتبال را بدست آورد. البته بازی در کره‌جنوبی برگزار می‌شود و کار اصلا آسان نیست. والیبال هم که خدا را شکر در یکی دو سال گشته سیر صعودی را دنبال می‌کند. این نقطه آغازین و عصر طلایی والیبال ایران است. امروز با لیگ جهانی آغاز کرده‌ایم و باید ورود به المپیک را هم در دستور کار قرار دهیم. این موفقیت‌ها می‌تواند نظم اجتماعی را ایجاد کند. به یاد دارید که قبلا هم موفقیت‌های تیم‌های ملی مختلف ورزشی سبب ایجاد غرور ملی و حرکت و نشاط اجتماعی می‌شد. ذات ورزش همین است. اصحاب رسانه می‌توانند در انعکاس این فضا نقش موثری داشته باشند. امروز خانواده‌ها درگیر والبیال می باشند و پیروزی‌های این ورزش می‌تواند تاثر بسیار مثبت اجتماعی را همراه داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.