نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان: مسلمانان و مسیحیان یکپارچه علیه توهین به مقدسات بپا خیزید

به گزارش ایرنا از بیروت، ˈعبدالامیر قبلانˈ روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای مسئولیت ساخت فیلم موهن ضداسلامی ˈمعصومیت مسلمانان ˈ را برعهده مقامات آمریکایی دانست و گفت: باید به سرعت نشستی با حضور کشورهای اسلامی و عربی برای پیگیری این مساله برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت های اسلامی و عربی باید میزان توطئه و خطرها را دریابند، افزود: باید با فشار بر دولت آمریکا خواست که توهین کنندگان به ساحت پیامبر اسلام (ص) در این فیلم دستگیر و به دلیل جنایت وقیحانه ای که انجام داده اند، محاکمه شوند.

قبلان گفت: همگی باید با صدای بلند اعتراض خود را به اینگونه اقدامات نشان دهند تا این امر تاکیدی باشد بر اینکه کرامت نبی مکرم اسلام (ص) باید همواره حفظ شود، زیرا خداوند متعال این مقام عالی را به ایشان مرحمت داشته است.

علامه ˈعفیف نابلسیˈ امام جمعه اهل تشیع شهر جنوبی صیدا لبنان نیز روز چهارشنبه در جمع تعدادی از ادیبان فلسطینی با بیان اینکه نباید از سلاح اندیشه و فکر درمقابل توطئه های فرهنگی غافل ماند، اظهار داشت: دشمنی که با فرهنگ با ما می جنگد به ناچار باید با همین سلاح با او بجنگیم.

وی پشتیبانی همه جانبه مالی و سیاسی دشمنان از توهین کنندگان به دین اسلام را مورد اشاره قرار داد و افزود: فیلم توهین کننده به ساحت مقدس رسول الله (ص) یکی از موارد بارز خصومت دشمنان با مقدسات و ارزش های دینی است.

نابلسی همچنین با اشاره به تلاش های همه جانبه آمریکایی- صهیونیستی به منظور محو هویت فلسطین، گفت: فرهیختگان و اندیشمندان مسئولیت سنگینی در جهت مقاومت نسبت به اینگونه خطرها دارند تا فرهنگ مقابله با تجاوزهای دشمنان، نسل به نسل منتقل شود.

خاورم**۲۰۲۴**۱۰۲۷/**۱۴۴۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.