نایب رییس مجلس: رابطه مستقیم اقتصاد کشور با درآمد نفت باید قطع شود

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی روز سه شنبه در جمع مردم بناب افزود: کشور را نباید با پول نفت اداره کرد بلکه باید با ثروت بدست آمده از کار و تلاش و تولید اداره شود.

وی اعلام کرد: درآمدهای حاصل از فروش نفت به عنوان یک سرمایه برای کشور است و جایز نیست با فروش سرمایه، کشور را اداره کرد بلکه باید این سرمایه به سرمایه بزرگتر و با حجمی بیشتر به عنوان تکیه گاه و پس انداز برای روز مبادا تبدیل شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید طبق برنامه چهارم توسعه، رابطه هزینه های جاری بودجه سالانه کشور با نفت قطع می شد، گفت: متاسفانه این برنامه تمام شد اما نیاز بودجه کشور به فروش نفت در همه هزینه ها افزایش یافت.

وی اضافه کرد:‌ بیش از یکصد سال از استخراج اولین چاه نفت در ایران می گذرد اما اقتصاد کشور هنوز وابسته به نفت است.

وی اظهارکرد: متاسفانه اقتصاد کشور ما تک بعدی بوده و فقط به درآمد فروش نفت چشم دوخته است و این بیماری مهلکی برای اقتصاد کشور محسوب می شود.

ابوترابی افزود: ما ثروت ها و ذخایر فراوانی داریم و باید به نقطه ای برسیم که دنیا با لبان تشنه از ما نفت بخواهد و ما نفروشیم و در عوض نفت را در داخل کشور به ارزشمندترین فراورده تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: باید تا چندسال آینده به جایگاهی برسیم که بدون فروش نفت و با افزایش میزان فراورده های نفتی، به قدرت بزرگ اقتصادی منطقه تبدیل شویم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز دشمن برای کشور ما تدبیر کرده می تواند به عنوان یک عامل کلیدی برای تبدیل اقتصاد ایران به یک اقتصاد مولد و پرقدرت باشد.

وی لازمه تحقق این امر را داشتن تدبیر و اراده ملت ایران مانند دوران دفاع مقدس دانست.

نایب رییس مجلس نهم در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز دیگر آمریکا و متحدانش جرات تعرض به آب و خاک و آسمان ایران را ندارند، گفت: به فضل الهی، ایران به یک قدرت دفاعی بزرگ تبدیل شده و دشمنان خوب می دانند که تعرض به خاک کشور چه تبعات منفی برای آنها دارد.

وی همچنین با ارزیابی وضعیت مجلس نهم گفت: مجلس نهم نسبت به دوره های قبل از نظر معدل عقلانیت، ایمان، دانش و انگیزه خدمت بالاتر است و البته این ثمره تلاش ملت در انتخاب نمایندگانی اصلح و شایسته است.

ابوترابی اظهار امیدواری کرد: مجلس نهم با این معدل بالا و در کنار دولت کارآمد فعلی و آینده دست به دست هم داده و کارنامه قابل قبولی از خود ارایه دهد.

۷۲۳۰/۵۸۷/۷۰۴/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۴۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.