نایب رییس مجلس: همدلی و همراهی سه قوه زیاد شده است

‘ محمدرضا باهنر’ شنبه شب در مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار کرد: این همدلی و همراهی سه قوه آثار مثبت و پر خیر و برکتی برای کشور خواهد داشت و باعث می شود گره های موجود بر سر راه مسایل مختلف به راحتی باز شود.

وی افزود: خیلی از مشکلات کشور می تواند با همفکری و همدلی با مجلس حل شود و در این راستا در یک ماه گذشته جلسات متعدد و فشرده ای در کمیسیون های مختلف با وزرا و مسوولان دولتی برگزار شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور ابراز کرد: همچنین کمیته راهبردی با حضور وزرای اقتصادی دولت و چند نماینده مجلس و نمایندگانی از قوه قضاییه تشکیل شده که می تواند مشکلات پیش روی مسایل اقتصادی را یکی پس از دیگری حل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به مشکل پیش آمده در موضوع مرغ، اضافه کرد: دولت پس از ورود به این مساله، این مشکل را در بسیاری از استان ها حل کرده و مطمئنا قیمت مرغ در روزهای آینده به زیر ۵۰ هزار ریال خواهد رسید.

باهنر با اشاره به شرایط تحریم ها عنوان کرد: موضوع هسته ای و تلاش برای استیفای حقوق ملی کشورمان مطمئنا هزینه هایی داشته و دارد که همه باید انها را بپذیریم، البته بحث استکبار با ما سر موضوع هسته ای و حقوق بشر نیست بلکه می خواهند جمهوری اسلامی نباشد.

وی ادامه داد: استکبار نمی خواهد جمهوری اسلامی بیش از پیش در جامعه اسلامی نفوذ داشته باشد، چرا که در سال های اخیر نفوذ گفتمان جمهوری اسلامی در برخی کشورها دولت هایی را که سرسپرده آنان بود، از سر قدرت پایین کشیده و رژیم صهیونیستی نیز از این رهگذر آسیب های سنگینی دیده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در موضوعات تروریسم، هسته ای و حقوق بشر استدلال های شفاف دارد که هر کس آنها را نفهمد در واقع خود را به نفهمی زده است.

باهنر افزود: در موضوع هسته ای ما معتقدیم که ایران عضو آژانس هسته ای است و طبق قوانین آن اعضا می توانند به فناوری غنی سازی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز دست یابد و ما نیز از این حق دفاع می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از این مقاصد صلح آمیز انحرافی نخواهیم داشت و به سمت اهداف غیرصلح آمیر نمی رویم که این موضوع از سوی ناظران آژانس و دوربین های آن کاملا مشهود است، مضاف بر اینکه فتوای صریح رهبر معظم انقلاب نیز در مورد حرام بودن استفاده از سلاح هسته ای می تواند بهترین نشانه از صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور ابراز کرد: هر کس با الفبای سیاست و دین آگاه باشد می داند که حرمت حرف ولی فقیه برای ما تا چه اندازه ای معنا دار است ولی استکبار نمی خواهد این حقیقت را قبول کند و همواره بر مواضع غلط خود در قبال مساله هسته ای ایران تاکید می کند.

وی گفت: با این اوصاف می توان گفت که جنگ جدی است هر چند که نظامی نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ولی با این وجود دستورالعمل نیروهای مسلح ما این است که فرض داشته باشند که همین امشب حمله نظامی صورت می گیرد پس باید همه نیروها بسیج و آماده باشند.

باهنر با بیان اینکه دشمن می خواهد با تحریم های اقتصادی ایران را فلج کند، ابراز کرد: آن ها در بخش های مختلف کشور ما را زیر ذره بین تحریم ها قرار داده اند و قدم به قدم پیش می روند ولی باید این را مد نظر داشته باشند که ما راه دور زدن این تحریم ها را خوب بلدیم و از طرفی نیز ایران کشوری مبتکر و خلاق است که این تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.

وی در باره فروش نفت یادآور شد: ما کشوری هستیم که در سال ۸۴ با ۳۰ میلیارد دلار و در دوران جنگ تحمیلی با ۱۰ میلیارد دلار کشور را اداره کرده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدیم که این جنگ سرد حداقل یک سال آینده ادامه خواهد داشت و ما نیز باید در این فضا زندگی کرده و مسایل و مشکلات اقتصادی را مدیریت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات، با قدردانی از حضور گسترده مردم آذربایجان شرقی در انتخابات مجلس و نوع انتخاب آنها، عنوان کرد: مجلس نهم به سرعت خود را شکل داد و تلاش داریم با همفکری هم مجلسی قدرتمند تشکیل دهیم.

وی اعلام کرد: بحث در مورد سیاست های کلی معرفی افراد شروع شده است.

نقی ابراهیمی دبیر جامعه اسلامی مهندسین آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: این جامعه تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد گرفت.

۷۲۳۷/۵۸۷ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۲۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.