نباید تابع جوسازی‌ها شد

جام جم آنلاین: آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی پیش از ظهر امروز در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی ( ره ) با آرمانهای امام راحل تجدید میثاق کردند.

 به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، آیت الله لاریجانی و مسئولان عالی قضایی پس قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ امام راحل ( ره ) بر مزار شهدای هفتم تیر و شهید آیت الله بهشتی و شهدای دولت حاضر شدند و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

رییس قوه قضاییه پس از حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره ) در جمع خبرنگاران کار و تلاش قوه قضاییه را خوب و بدنه آن را سالم توصیف کرد و گفت:در عین حال مشکلاتی نیز وجود دارد که قطعا باید رفع شود

وی افزود:ما با مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، برای ترمیم این موضوع تلاش بسیاری کرده‌ایم فراخوان‌های متعددی داده شده و افراد زیادی به دستگاه قضایی جذب شده‌اند وبراساس برنامه پنجم، مجاز هستیم هر ساله ۸۰۰ قاضی جذب کنیم و با این اقدام نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه قضایی را ترمیم خواهیم کرد. 

آیت الله آملی لاریجانی اعتمادسازی در میان مردم را موضوعی مهم توصیف کرد واظهار داشت:  تلاش بسیار کرده‌ایم که دستگاه قضایی به جایگاه خود نزدیک شود و انشاءالله قاطعیت و عدالتی که از دستگاه قضایی انتظار می‌رود به منصه ظهور برسد.و ملاحظه کردید که در برخورد با مفاسد اقتصادی دستگاه قضایی با قاطعیت وارد شد البته قاطعیت منافاتی با متانت وعدالت ندارد و نباید تابع جوسازی‌ها شد. تاکنون نیز دادگاه بسیار میتن پیش رفته است

رییس دستگاه قضایی تاکید کرد:بدنه دستگاه قضایی، بدنه سالمی است اما مثل هر دستگاه دیگری ممکن است افراد سویی به آن راه پیدا کرده باشند. ما برای بهتر کردن وجهه دستگاه قضایی نظارت‌ها را گسترش داده‌ایم وامیدواریم در مسیر تکامل و اصلاح پیش برویم.

وی افزود: توصیه حضرت امام(ره) همواره این بود که فضلایی که خود را واجد شرایط می‌دانند به دستگاه قضایی بروند علاوه بر این موضوع توصیه‌های مفیدی نسبت به استقلال قاضی داشتند. امید است دستگاه قضایی راه کمال خود را طی کند.

آیت الله لاریجانی با اشاره به اینکه  تا نقطه ایده‌آل حتما فاصله داریم افزود: ولی با توجه به حجم کثیر پرونده‌ها و تراکم پرونده‌ها وهمچنین تعداد قضات و نیروی انسانی، می‌توان گفت که دستگاه قضایی خوب کار می‌کند و بدنه سالمی دارد اما در کنار آن مشکلاتی نیز وجود دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.