نباید با بیان برخی مسائل در رسانه ها اذهان عمومی را ناامن کرد

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: بسیاری از مسائل را نمی توان از طریق رسانه ملی مطرح کرد زیرا در اذهان عمومی استرس و ناامنی ایجاد می شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در پانزدهمین همایش تخصصی معاونین اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ها عنوان کرد: همه باید به دنبال پر کردن اوقات فراغت مردم باشند و بتوانیم با ابزار مثبت هم اوقات فراغت پر کنیم و هم برای مردم امنیت خاطر ایجاد کنیم که مردم در آرامش و آسایش زندگی کنند.
وی یادآور شد: ما باید در مرحله اول جرایم را کنترل کنیم در همه دنیا جرایم روبه افزایش و حالت پیش رونده دارد اما جمهوری اسلامی ایران تجربه این موفقیت را دارد که توانسته جرم را کنترل کند.
احمدی در سخنانش یادآور شد: ما باید نظر مردم را با عملکرد مثبتمان جلب کنیم وی هدف اصلی نیروی انتظامی را جامعه محوری بیان کرد و در ادامه افزود :نباید قتل و غارت و سارقان مسلح را در رسانه ملی پخش کنیم زیرا مردم احساس ناامنی می کنند .
فرمانده ناجا عنوان کرد: در  نیروی انتظامی از اتاق های فکر، مصاحبه ها و مقالات و نقدهای دلسوزانه استفاده می کنیم و معتقدیم که نباید موضوعی قبل از اثبات آن رسانه ای شود بلکه باید ابتدا ما آن را توضیح دهیم، چرا که پس از ارسال یک خبر هر چقدر هم که ما اصلاحیه بدهیم کسی آن را نخواهد خواند.
وی در ادامه افزود: بحث عفاف و حجاب هم از دیگر صورت های ناهنجاری رفتاری و علائم آسیب های اجتماعی است که ما در پلیس روی بحث نقش زن و کرامت و جایگاه آن در جامعه کار می کنیم.
سردار احمدی مقدم درباره اجرای طرح اکران فوتبال در سینماها اظهار کرد: با اکران مختلط آن مخالفت کردیم و پس از آن پلیس را محکوم به این کردند که ضد هنر و هنرمند است اما هرگز این گونه نیست .
فرمانده ناجا با اشاره به اعتراض عده ای به اکران دو فیلم اکران نوروزی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ناجا همواره در مرز قانون حرکت می کند و پلیس با این افراد که حتی بسیاری از آنان از بچه های متدین و دلسوز بودند نیز برخورد کرد  که البته دلمان نمی آمد با آنان برخورد کنیم اما برحسب وظیفه قانونی خود با آنان برخوردشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های هنر و هنرمند استفاده کرد گفت: اینکه سلوک فردی هنرمندان چیست به ما ربطی ندارد.
وی در پایان یادآور شد: ناجا و معاونت اجتماعی پل ارتباطی پلیس با مردم است و همواره باید شرایطی ایجاد شود که این رابطه قطع نشود./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.