نباید برای تک نرخی شدن ارز عجله کرد/ قیمت ثابت دلار بین ۲۰۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان است

۰۶م آذر ،

چکیده: در عین حال که تک نرخی شدن ارز مطلوب‌ترین کار ممکن در اقتصاد کشور است ولی بدون در نظر گرفتن الزامات آن ممکن است قشرهایی از جامعه متحمل خسارات جبران ناپذیری شوند.

یحیی آل‌اسحاق، رییس اتاق بازرگانی دربارهٔ حذف ارز مرجع در راستای اجرای سیاست تک نرخی شدن آن اظهار کرد: تک نرخی شدن نرخ ارز ضرورت اقتصاد ایران است و باید هر چه سریع‌تر در راستای دستیابی به این مهم حرکت کنیم.

وی ادامه داد: برای افزایش تعادل اقتصادی و رشد بهره وری در کشور باید از تمامی امکانات و تمهیدات در راستای ایجاد ثبات در بازار ارز و حرکت آن به سمت تک نرخی شدن بهره برد.

آل اسحاق با بیان این‌که ضرورت کار اقتصادی این است که در اولین فرصت به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم، گفت: ولی این‌که نرخ ارز پس از تک نرخی شدن چه رقمی تعیین شود نیازمند یک کار عملی و بررسی دراز مدت است.

رییس اتاق تهران افزود: نرخی که کارهای مطالعاتی پیش از این برای نرخ ارز مرجع پس از تک نرخی شدن تعیین کرده‌اند رقمی در حدود ۲۰۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان است.

وی با تاکید بر این‌که برای انجام این کار پیش از انجام عجولانه آن باید مقدمات کار فراهم شود اظهار کرد: تغییر نرخ ارز مرجع از ۱۲۲۶ به ۲۰۰۰ تومان الزاماتی را می‌طلبد که بدون فراهم کردن این الزامات و مقدمات و عجولانه بودن این حرکت آثار مخربی باقی خواهد گذاشت.

آل اسحاق تصریح کرد: اگر این الزامات رعایت نشود ممکن است حقوق بگیران و کسبه جز دچار مشکل شوند لذا پیش از اجرا این طرح باید تمهیداتی جلوگیری از آسیب دیدن این قشر در نظر گرفته شود ولی در نهایت اگر جوانب امر به طور کامل رعایت شود تک نرخی کردن ارز بهترین کار ممکن است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.