نبرد تیکی‌تاکا با دلارهای قطری/ بیانکونری در پی اعاده حیثیت در خانه

۲۰فروردین۱۳،

205810hp2.jpg

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با دو دیدار به پایان می‌رسد. یوونتوس در خانه در اندیشه انتقام از بایرن مونیخ است و بارسلونا در نوکمپ از تیم متحول شده پاری سن ژرمن پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب به پایان می‌رسد و تکلیف چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی مشخص می‌شود. بارسلونا که در نوکمپ به مصاف پاری سن ژرمن می‌رود امیدوار است یک شب خاطره انگیز دیگر را تکرار کند. آبی اناری‌ها در مرحله قبل در نوکمپ موفق شدند با چهار گل میلان را پشت سر بگذارند. آنها در بازی قبل خود در دقیقه ۹۰ بازی برده را با تساوی عوض کردند. در بازی رفت بارسلونا با گل زیبای لیونل مسی پیش افتاد سپس زلاتان ابراهیمویچ در موقعیت آفساید که از چشم داور دور ماند گل تساوی بازی را به ثمر رساند. در ادامه ژاوی از روی نقطه پنالتی گل دوم بارسلونا را زد، اما در لحظات آخر بازی کام بارسلونا تلخ شد و ماتوئدی توانست گل تساوی پاری سن ژرمن را به ثمر برساند.

پاری سن ژرمن سه بازی آخر خارج از خانه خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند از جمله پیروزی در خانه والنسیا. شاگردان کارلو آنچلوتی برای صعود باید برابر بارسلونا به پیروزی برسند و یا تساوی سه بر سه یا بیشتر کسب کند. تساوی (دو بر دو) نیز بازی را به وقت اضافه می‌رساند.

بارسلونا برای پانزدهمین بار است که به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کند. آنها در چهارده بازی قبلی خود در این مرحله به ۱۲ پیروزی و دو شکست دست یافتند.

در سوی مقابل پاری سن ژرمن برای دومین بار است که به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است.

بارسلونا اوایل هفته‌ برابر مایورکا به پیروزی قاطع پنج بر صفر رسید. در آن دیدار لیونل مسی ، غایب بزرگ بارسلونا بود. حضور این بازیکن آرژانتینی در بازی برابر پاری سن ژرمن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آنچلوتی در فصل ۲۰۰۶ – ۲۰۰۵ زمانی که هدایت میلان را بر عهده داشت، برابر بارسلونا شکست خورد.

خبر خوش برای بارسلونا بازگشت اریک آبیدال به ترکیب تیم است. آبی اناری‌ها امیدوار می باشند با پیروزی در این دیدار راهی مرحله بعد شوند. در سوی مقابل پاری سن ژرمن با دیوید بکام و یارانش امیدوار می باشند بتوانند به نیمه نهایی راه پیدا کنند.

** یوونتوس – بایرن‌ مونیخ

در دیگر دیدار این مرحله بیانکونری‌ها برابر بایرن‌ مونیخ به میدان می‌روند. شاگردان یوپ هاینکس، هفته‌ رویایی را سپری کردند. باواریایی‌ها پس از این که موفق شدند یوونتوس را دو بر صفر شکست دهند اوایل هفته‌ با گل باستین شوان اشتایگر آینتراخت فرانکفورت را با شکست بدرقه کنند تا شش هفته‌ تا پایان بوندسلیگا بتوانند قهرمانی خود را قطعی کنند. بایرن که از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود با تجربه به اندوخته مناسب در بازی رفت، کار سختی برای صعود به مرحله بعد ندارد. در سوی مقابل یوونتوس این هفته‌ در سری A موفق شد پسکارا را شکست دهد تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

یوونتوس در پنج دیدار خود در این مرحله برابر تیم‌های آلمانی به پیروزی رسیده است.

در بازی رفت دو تیم، دیوید آلابا در ثانیه ۲۵ بسیار زود بایرن را پیش انداخت. این گل هفتمین گل زود هنگام تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود. دیگر گل بایرن را در بازی رفت توماس مولر به ثمر رساند.

این دو تیم پیش از این در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با هم بازی نکرده بودند. یوونتوس برای هشتمین بار است در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند. آنها آخرین بار در فصل ۲۰۰۶ – ۲۰۰۵ در این مرحله بازی کردند که مغلوب آرسنال شدند، اما بایرن‌ مونیخ در چند سال قبل پای ثابت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بوده است. یوپ هاینکس که بایرن‌ را به قهرمانی در بوندسلیگا رساند می‌داند که در روزهای آخر حضورش در بایرن‌ مونیخ تنها قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند هواداران بایرن را قبل از آمدن پپ گوآردیولا راضی کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.