نبرد حساس دورتموند و ناپولی

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب در حالی آغاز می‌شود که آرسنال در خانه برابر مارسی به میدان می‌رود و دورتموند برای پس گرفتن جایگاه دومی خود از ناپولی پذیرایی خواهد کرد.

هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با برگزاری هشت دیدار آغاز می‌شود.

گروه E

بازل – چلسی

استوا‌بخارست – شالکه

چلسی، صدر‌نشین این گروه در دیدار برگشت خود در حالی برابر بازل به میدان می‌رود که در بازی رفت در استمفورد‌بریج در یک دیدار غیر‌منتظره با نتیجه ۲ بر یک برابر تیم سوئیسی شکست خورد. این شکست باعث شد تا شاگردان ژوزه مورینیو در ۳ دیدار بعدی با ۹ امتیاز در صدر این گروه قرار گیرند. پیروزی در این دیدار باعث می‌شود چلسی صعودش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کند. قهرمان دو فصل پیش این رقابت‌ها در بازی شنبه خود در لیگ برتر موفق شد با ۳ گل وستهام را شکست دهد و به رده دوم لیگ برتر صعود کند. فرناندو تورس پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت می‌تواند تیمش را در این دیدار خارج از خانه همراهی کند اما هنوز وضعیت خوان ماتا برای بازی با بازل مشخص نیست. مورینیو در بازی شنبه در لیگ برتر ستاره اسپانیایی تیمش را روی نیمکت ذخیره‌ها گذاشته بود.

شالکه در دیگر دیدار این گروه در رومانی به دیدار استوابخارست می‌رود. پادشاهان آبی‌پوش در بازی رفت خود موفق شدند در آلمان با ۳ گل به پیروزی برسند. آنها این هفته در بوندسلیگای آلمان برابر فرانکفورت به تساوی ۳ بر ۳ رسیدند تا به رده ششم جدول سقوط کنند. شالکه پس از دو شکست پیاپی برابر چلسی جایگاه دومی خود را در این گروه در خطر می‌بیند. آنها اکنون با یک امتیاز بیشتر از بازل در رده دوم جدول گروه قرار دارند.

جدول گروه

۱- چلسی ۴ بازی، ۹ امتیاز

۲- شالکه ۴ بازی، ۶ امتیاز

۳- بازل ۴ بازی، ۵ امتیاز

۴- استوابخارست ۴ بازی، ۲ امتیاز

گروه F

آرسنال – مارسی

بوروسیا دورتموند – ناپولی

سرنوشت گروه هفتم لیگ قهرمانان اروپا بازی به بازی پیچیده‌تر می‌شود. سه تیم مدعی آرسنال، دورتموند و ناپولی رقابت سختی را برای صعود از این گروه آغاز کرده‌اند. نتایج عجیبی که در این گروه رقم خورده، کلاف این گروه را پیچیده‌تر‌ کرده است. آرسنال که در بازی قبلی خود موفق شد، دورتموند را در آلمان شکست دهد در خانه از تیم حذف شده مارسی پذیرایی خواهد کرد که تاکنون امتیازی را کسب نکرده است. آرسنالی‌ها که با برتری ۲ بر صفر برابر ساوت‌همپتون در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفتند با روحیه بالایی به دیدار با مارسی می‌اندیشند. ونگر در این دیدار تقریبا تمام بازیکنان خود را در اختیار دارد. انها در بازی قبلی برابر دورتموند با ارائه یک بازی تدافعی موفق شدند ۳ امتیاز حساس را در آلمان کسب کنند.

بوروسیادورتموند پس از شکست دردناک برابر بایرن‌مونیخ در بوندسلیگا باید در خانه از ناپولی پذیرایی کند. شاگردان یورگن کلوپ که یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل لیگ آلمان بودند، در بازی برابر بایرن‌مونیخ نتوانستند عملکرد خوب خود را در طول فصل تکرار کرده و با نتیجه عجیب ۳ بر صفر شکست خوردند. این نتیجه باعث شد تا فاصله امتیازی این تیم با بایرن‌مونیخ به ۷ امتیاز برسد. دورتموندی‌ها که در بازی قبلی خانگی خود نیز برابر آرسنال شکست خورده بودند، اکنون به چیزی کمتر از پیروزی برابر ناپولی نمی‌اندیشند. پیروزی دورتموند برابر ناپولی باعث خواهد شد که هر دو تیم در جدول این گروه ۹ امتیازی شوند و همه چیز برای مشخص شدن تیم صعود کننده به مرحله بعدی لیگ قهرمانان به بازی آخر کشیده شود.

جدول گروه

۱- آرسنال ۴ بازی، ۹ امتیاز

۲- ناپولی ۴ بازی، ۹ امتیاز

۳- دورتموند ۴ بازی، ۶ امتیاز

۴- مارسی ۴ بازی، بدون امتیاز

گروه G

زنیت – آتلتیکو مادرید

پورتو – آستریا وین

تیم از پیش صعود کرده آتلتیکو مادرید که تمام ۴ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشت در دیداری حساس در سرمای روسیه باید به دیدار زنیت برود. شاگردان دیگو سیمئونه موفق شدند این هفته با برتری ۷ بر صفر برابر ختافه فاصله ۳ امتیازی خود را با بارسلونا در صدر جدول لیگا حفظ کنند. زنیت که با یک امتیاز بیشتر نسبت به پورتو در رده دوم قرار دارد با یک پیروزی می‌تواند در آستانه صعود از این گروه قرار گیرد.

پورتوی پرتغال که این فصل نتایج خوبی در لیگ قهرمانان نگرفته است در خانه باید با غلبه بر تیم اتریشی آستریا وین دوباره ارزش‌های خود را ثابت و به رده دوم صعود کند. تیم اتریشی نیز با یک امتیاز شانسی برای صعود از این گروه ندارد و اکنون رقابت از این گروه برای صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان اروپا بین زنیت روسیه و پورتوی پرتغال است.

جدول گروه

۱- آتلتیکو مادرید ۴ بازی، ۱۲ امتیاز

۲- زنیت ۴ بازی، ۵ امتیاز

۳- پورتو ۴ بازی، ۴ امتیاز

۴- آستریا وین ۴ بازی، یک امتیاز

گروه H

سلتیک – میلان

آژاکس – بارسلونا

بارسلونا که با برتری در بازی قبلی برابر میلان صعودش را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرده است در خانه آژاکس به دیدار این تیم می‌رود. آبی‌-اناری‌ها در این دیدار لیونل مسی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و حضور یوردی آلبا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نیمار و سانچس گزینه‌های تاتا برای خط حمله در این دیدار خواهند بود. بارسا همچنین ویکتور والدس، دروازه‌بان خود را نیز به دلیل مصدومیت بازی تیم ملی اسپانیا در اختیار ندارد و پینتو در این دیدار در دروازه آبی‌-اناری‌ها قرار خواهد گرفت. آژاکس تیم ۴ امتیازی این گروه رقابت سختی با میلان برای صعود از این گروه به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا دارد. تیم هلندی در بازی قبلی خود برابر سلتیک موفق شد با یک گل به پیروزی برسد و اولین برد خود در این فصل لیگ قهرمانان را به دست آورد.

میلان بحران زده نیز در گلاسکو باید به دیدار سلتیک برود. میلانی‌ها که این فصل با عملکرد بد در لیگ ایتالیا در رده یازدهم قرار گرفته‌اند، در بازی قبلی خود برابر بارسلونا شکست خوردند تا موقعیت آنها در رده دوم جدول رده‌بندی به خطر بیفتد. ماریو بالوتلی در دیدار برابر بارسلونا در نیمه دوم به میدان آمد و در دیدار این هفته برابر پارما دومین پنالتی رسمی عمر فوتبالش را از دست داد تا روحیه‌ چندان خوبی برای این دیدار نداشته باشد. هواداران میلان در بازی قبلی این تیم به شدت به عملکرد تیم خود اعتراض کردند و مانع خروج بازیکنان این تیم از ورزشگاه شدند. آلگری به خوبی آگاه است که نتیجه نگرفتن در این دیدار ممکن است به قیمت از دست دادن نیمکت این تیم تبدیل شود.

جدول گروه

۱- بارسلونا ۴ بازی، ۱۰ امتیاز

۲- میلان ۴ بازی، ۵ امتیاز

۳- آژاکس ۴ بازی، ۴ امتیاز

۴- سلتیک ۴ بازی، ۳ امتیاز

دیگر دیدار‌های هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار می‌شود.


پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.