“نبرد نهایی” ارتش سوریه در حلب/ وحشت اردوگاه غربی عربی از شکست مزدوران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الدنیا و تلویزیون سوریه، نیروهای ارتش سوریه توانستند تلفات سنگینی به اعضای یک گروه تروریستی در منطقه القصیر حمص وارد کنند، نیروهای ارتش با کمک اطلاعات مردم توانستند مخفیگاههای تروریستها را شناسایی کرده و به تعقیب آنها بپردازند.

ابراز نگرانی غربی ها و اعراب همسو از شکست بزرگ در حلب

موفقیتهای پیاپی ارتش سوریه در حلب و تلفات سنگین مزدوران وابسته به محور عربی غربی ضد سوری اسباب نگرانی حامیان آنها را به دنبال داشته است، تا جایی که انگلیس به صراحت از عملیات موفقیت آمیز ارتش سوریه برای پاکسازی حلب از افراد مسلح ابراز نگرانی کرده است.

بر  اساس گزارش شبکه اسکای نیوز، وزیر امور  خارجه انگلیس برای منحرف کردن افکارعمومی از وجود افراد مسلح در حلب که امنیت و آرامش مردم را برهم زده، از واژه فریبنده قربانی برای تروریستها استفاده کرده و مدعی شده است تعداد قربانیان به شکل فاجعه بار در حلب افزایش می یابد.

وزیر امور خارجه انگلیس، عملیات نیروهای ارتش برای پاکسازی حلب از وجود افراد مسلح را غیر قابل قبول خوانده است.

نبرد نهایی در حلب

شهر حلب از چند روز پیش شاهد درگیریهای شدید میان ارتش سوریه و گروههای تروریستی مجهز به پیشرفته ترین سلاحهای ترکی و غربی است، به گفته یک منبع دیپلماتیک عرب، هدف محور ضد سوری، سیطره بر حلب و اعلام آن به عنوان منطقه امن است.

این منبع گفته است اردوغان نخست وزیر ترکیه به مخالفان سوری اطلاع داده است کشورش از پناهندگان سوری به ویژه پس از درگیریهایی که اخیرا میان آنها و پلیس ترکیه رخ داد، و نارضایتی پناهندگان از کمبود خدمات، به تنگ آمده و برای انتقال آنها به داخل سوریه پس از ایجاد منطقه امن در حلب و  اطراف آن برنامه ریزی می کند.

این منبع فاش کرده است ترکیه، هزاران فرد مسلح را از مرزهای خود به حلب اعزام کرده و از تمام تروریستهای موجود در ادلب هم خواسته است به دوستان خود در حلب کمک کنند، ترکیه سلاحهای فوق العاده پیشرفته ای از جمله موشکهای حرارتی و موشکهای ضد هواپیما در اختیار تروریستها قرار داده است و همچنین از برخی خبرنگاران خارجی خواسته است تروریستها را در داخل حلب همراهی کنند، تا اخبار دروغی مبنی بر سیطره تروریستها بر برخی مناطق حلب را برای آشفته کردن دولت سوریه پخش کنند .

این منبع خاطر نشان کرد حلب آخرین نبردی خواهد بود که ارتش سوریه در آن وارد شده است و پس از سرکوب تروریستها در این شهر، سوریه از بحران کنونی خارج خواهد شد و به طور رسمی شکست پروژه ترکی، قطری، سعودی، غربی برای سیطره بر خاورمیانه اعلام خواهد شد.

خبرهای رسیده از حلب نشان می دهد که این شهر صحنه جنگ واقعی میان ارتش و تروریستهای مسلح است و مردم این شهر از کشته شدن صدها فرد مسلح و دستگیری شمار دیگر در هر ساعت سخن می گویند.

نیروهای ارتش توانستند تروریستهایی که قصد داشتند بر برخی مناطق حلب مسلط شوند، بیرون برانند، و نبرد ممکن است مدتی طول بکشد، به ویژه اینکه تعداد تروریستها به گفته منبع دیپلماتیک عربی که الوطن سوریه سخنانش را منتشر کرده، حدود ۱۲ هزار نفر می شوند که اکثر آنها از لیبی، تونس، مصر و برخی از افغانستان آمده اند و تعداد کمی سوری در میان آنها وجود دارد.

از سوی دیگر، شبکه الدنیا گزارش داد رسانه های ترک ” مزدوران سیا و موساد نشستهایی را با افراد مسلح موسوم به ارتش آزاد در اردوگاههایی که به بهانه پناهندگان سوری برپا شده است، برگزار کرده اند.

تاکید یکی از علمای حلب بر شکست توطئه غربی عربی در سوریه

عبدالرحمن علی الضلع از علمای اسلامی حلب تاکید کرد حلب به زودی از وجود افراد مسلح مورد حمایت ترکیه،  عربستان، قطر و غربی ها در عملیات ارتش قدرتمند سوریه پاکسازی خواهد شد.

وی تاکید کرد ما هرگز اجازه نخواهیم داد افراد مسلح و تکفیریها به نام  اسلام در شهر ما باقی بمانند و به کشتار وتخریب دست بزنند، ما اطمینان داریم که ارتش قدرمند ما، حلب را به زودی از تروریستهای مسلح پاکسازی خواهد کرد.

علی الضلع خاطر نشان کرد : دموکراسی که دشمنان برای آوردنش در سوریه تلاش می کنند، از طریق قتل و تخریب با مزدوران سعودی، یمنی، ترک دنبال می شود، اما ملت سوریه و ارتش اجازه تحقق این توطئه را نخواهند داد.

وی افزود آنها به نام دموکراسی، به کشتار و تخریب در سوریه دست می زنند.

وی گفت عربستان، شهروندانش را در برخی مناطق از جمله قطیف سرکوب می کند، آن گاه از دموکراسی و حقوق بشر در سوریه دم می زند.

آخرین خبرها از وضعیت میدانی سوریه

خبر دیگر اینکه دو بمب متصل به دستگاه کنترل از راه دور در حماه کشف و خنثی شد که می توانست خسارتهای سنگینی به بار آورد، همچنین نیروهای ارتش در منطقه القصیر در حمص، تلفات سنگیین به تروریستها وارد کردند و با تکیه بر اطلاعات مردم، تروریستها را در روستاهای النریه و ابوحوری تحت تعقیب قرار دادند.

همچنین شماری از تروریستها در جاده حمص به حماه در حمص کشته شدند، عبدالرحمن الضیخ تروریست تحت پیگرد در دگیریهای تلبیسه در نزدیک محله الغربی حمص کشته شد.

از سوی دیگر گروههای مقاومت در سوریه در بیانیه بر حمایت خود از امنیت و ثبات سوریه و اقدامات ارتش برای پاکسازی سوریه از وجود گروههای مسلح  تروریستی تاکید کردند.

خبر دیگر اینکه، عملیات گسترده ارتش در محله  الحجرالاسود برای پاکسازی آن از وجود گروههای مسلح ادامه دارد. تروریستها از شهروندان به عنوان سپرانسانی استفاده می کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.