نبش قبر یاسر عرفات آغاز شد

۰۷م آذر ،

33-227.jpg

شبکه الجزیره از آغاز نبش قبر یاسر عرفات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شبکه خبری اعلام کرد: نبش قبر یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین از ساعات اولیه صبح امروز (سه شنبه) آغاز و جسد وی از مقبره‌اش خارج آورده شده است.

نبش قبر عرفات برای انجام آزمایش بر روی جسد وی و تحقیقات در خصوص سبب مرگش و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد، صورت می‌گیرد.

مقامات فلسطینی اعلام کرده بودند که قرار است گروهی از کارشناسان تشخیص جرم از کشورهای سوئیس، فرانسه و روسیه آزمایش‌های مستقلی روی جسد عرفات انجام دهند.

یاسر عرفات در سال ۲۰۰۴ میلادی در پاریس درگذشت. آرامگاه عرفات در کرانه باختری، در اوایل ماه جاری میلادی بسته شد.

“توفیق تیراوی”، مسئول سابق سرویس اطلاعاتی فلسطینیان گفته بود: پس از نبش قبر، دانشمندانی از فرانسه، سوئیس و روسیه از بقایای جسد آقای عرفات نمونه‌برداری خواهند کرد.

به گفته این مقام فلسطینی هر تیم، تحقیقات مستقل خود را در این باره انجام خواهد داد و پس از آن بار دیگر جسد عرفات با تشریفات نظامی به خاک سپرده می‌شود.

عرفات که به مدت ۳۵ سال رهبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین را برعهده داشت، در سال ۱۹۹۶ به عنوان اولین رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی برگزیده شد.

یاسر عرفات در اکتبر سال ۲۰۰۴ به شدت بیمار شد و منابع رسمی فلسطینی در آن زمان، بیماری او را ابتلا به آنفلوانزای شدید اعلام کردند اما با شدت گرفتن بیماری، رهبر فلسطینیان که دچار حالت تهوع، درد شدید در ناحیه شکم، اسهال و کاهش غیرعادی سلول های قرمز شده بود، برای درمان به بیمارستان نظامی پرسی در حومه پاریس انتقال یافت.

رهبر فلسطینیان اندکی پس از ورود به بیمارستان، به کما رفت و در روز ١١ نوامبر درگذشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.