نبوت بدون امامت، ناقص است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

44-173.jpg

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تفکر امامت فقط محنصر iبه شیعه نمی باشد، گفت: پیامبران پیش از پیامبر خاتم (ص) نیز بعد از خود جانشینانی داشته‌اند که در وقت حیات خود، آنان را معرفی می‌کردند.

محمدحسن راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح نمود: اگر امامت نباشد، نبوت ناقص است زیرا پیامبران iبه سبب مشکلاتی که سایر قبایل برایشان iبه وجود می‌آورد و درگیر بسیار از کارها همانند جنگ بودند، فرصت کافی برای بیان حقیقت نداشتند؛ لذا امام می‌توانست پیام دینی را که از طریق وحی بر پیامبر نازل شده است، تشریح کند.

وی با اشاره iبه پنج اصل دین که یکی مربوط iبه آغاز و دیگری مربوط iبه پایان است، ادامه داد: آغاز یعنی خداوند و توحید و کسی که خالق همه هستی است و اگر iبه توحید اعتقاد نداشته باشیم iبه هیچ چیزی اعتقاد نداریم. معاد نیز پایان کار و عالی‌ترین وسیله برای تشویق انسان iبه کارهای خوب و بازداشتن از کارهای ناپسند است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره iبه عدل الهی که با دو بینش قابل بررسی است، اظهار نمود: اول اینکه خداوند، عدل مطلق است و هر چیزی را iبه جای خود خلق نموده و دوم اینکه ما باید خود را iبه صفت عدل الهی آراسته کنیم.

وی با بیان اینکه دو عدل دیگر مربوط iبه رهبری در جامعه می‌شود، افزود: نبوت و امامت مسئله دین و اجتماع است. ما بدون نبوت پیام خداوند را نمی‌دانیم. نبوت، پیام الهی را می‌رساند و امامت، تداوم‌بخش و تکمیل‌کننده نبوت است.

راستگو در پایان گفت: رساندن پیام امامت حضرت علی (ع) iبه قدری اهمیت داشته که خداوند iبه پیامبر فرموده اگر ولایت و امامت علی (ع) را بیان نکنی هیچ رسالتی را کامل نکرده‌ای؛ لذا با اعلام امامت حضرت علی (ع)، رسالت پیامبر (ص) کامل شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.