نبود سینمای ایران در جشنواره ها خلا بزرگی است

سینمای ایران جایگاه ویژه ای دارد و نبود آن در جشنواره ها خلا بزرگی محسوب می شود.

مهتاب کرامتی، دبیر هنری دومین جشنواره فیلم های کوتاه مستقل خورشید، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در ایران جشنواره های متعددی برای حمایت از فیلم سازانی که فیلم کوتاه و  مستند می سازند برگزار می شود.
وی گفت: سینمای ایران جایگاهی دارد که هیچ جشنواره ای این جایگاه را ندارد در حقیقت بدون حضور سینمای ایران در هر جشنواره ای آن جشنواره اعتبار نخواهد داشت به عبارت دیگر عدم حضور سینمای ایران یک خلا بزرگی را در آن جشنواره ایجاد می‌کند.
این بازیگر سینمای ایران گفت: در جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید تلاش و دغدغه مان این است که این اتفاق یعنی اهمیت ویژه ای که سینمای ایران دارد را با فیلم های کوتاه هم بدست آورد.
وی گفت: علیرغم آنکه این جشنواره قرار است در عین دوره خود را پشت سر بگذارد استقبال قابل توجهی از سوی فیلمسازان کشورمان نسبت به آن صورت گرفته است.
کرامتی تصریح کرد: تاکنون ۳۶۹ فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و این بدان معناست که فیلمسازان ما مشتاق هستند که در جشنواره فیلم های کوتاه مستقل شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: فیلمسازان جوان کشورمان زمانیکه بیشتر از آن ها حمایت می‌شود قطعاً اشتیاق بیشتری برای شرکت در یک چنین رویدادهایی را خواهند داشت.

*حمایت برای دیده شدن
کرامتی گفت: جوانان وقتی حمایت از خودشان را ببینند قطعاً شوق مضاعفی در جهت حضور و شرکت در جشنواره ها را به ویژه دومین جشنواره فیلم های کوتاه مستقل خورشید را خواهند داشت حمایت آن ها می‌تواند بابت دیده شدن فیلم آن ها باشد اما برای فیلمسازان جوان بسیار ارزشمند خواهد بود.
وی گفت: زمانیکه این اتفاق پیرامون حمایت از آن ها صورت می‌گیرد قطعاً جوانان بیشتر راغب می‌شوند که کار کنند.

*ثبات جشنواره نوید بین المللی شدن آن را می‌دهد
دبیر هنری دومین جشنواره فیلم های مستقل خورشید گفت: بین المللی شدن هر جشنواره ای می‌تواند اعتبارات آن را نیز بیشتر کند بنابراین در صورت تداوم داشتن این رویداد ملی قطعاً برنامه ریزی ها برای بین المللی شدن آن نیز صورت می‌گیرد.
وی درباره انتخاب فیلم های برگزیده نیز گفت: جوانان کشورمان نگاه دقیق و بسیار خوبی دارند و قطعاً فیلم های شایسته ای را در جشنواره شاهد خواهیم بود.
وی گفت: دومین جشنواره فیلم های کوتاه مستقل خورشید اواخر شهریور ماه در تهران برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.