نبود مشارکت دستگاه‌های اجرایی علت کیفیت پایین نمایشگاه نان مشهد

مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه
نبود مشارکت دستگاه‌های اجرایی علت کیفیت پایین نمایشگاه نان مشهد

۱۲:۴۱ (دوشنبه ۱۹ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه و رویداد گفت: نبود مشارکت بخش‌های اجرایی مهم‌ترین عامل ضعف کیفیتی نمایشگاه نان مشهد بود.

حمیدرضا فضل‌علی در حاشیه نشست مطبوعاتی اختتامیه نمایشگاه ضیافت غذا و صنعت نان در نمایشگاه بین‌المللی در پاسخ به خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به تصمیم‌های اتخاذ شده مبنی بر تعادل دو سویه میان بخش نمایشگاه و شورای سیاستگذاری مقرر شد در برگزاری نمایشگاه ضیافت غذا و صنعت نان اعضا تعامل دوسویه‌ای داشته باشند که متاسفانه میراث فرهنگی استان خراسان‌رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از اعضای شورای سیاستگذاری بودند، مشارکت چشمگیری نداشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه و رویداد گفت: نمایشگاه متشکل از سه بخش، ضیافت غذا و مراکز پذیرایی و بخش تخصصی نان بود.

وی تصریح کرد: از اهداف و دستاوردهای عالی نخستین دوره برگزاری نمایشگاه ضیافت غذا و صنعت نان توسعه گردشگری با ارائه و ثبت غذاهای سنتی متنوع و متعدد ایرانی است و این فقط با برنامه‌های مدون به منظور استحکام زیر ساخت‌های بنیادی و تعادل دستگاه‌های اجرایی است.

فضل علی با اشاره به موقعیت معنوی و جغرافیایی مشهد گفت: شهر مشهد با عنوان دومین کلان شهر و پایتخت معنوی کشور رسالت عظیمی در حوزه‌های مختلف برای اختصاص دهی کشور در جایگاه بین‌المللی دارد.

وی افزود: نمایشگاه ضیافت غذا سال گذشته برای نخستین‌بار در مصلی تهران با حضور صلاحی استاندار خراسان برگزار شد و ایده برگزاری نمایشگاه ضیافت غذا و صنعت نان مشهد با توجه به رتبه پنجمی تولید گندم کشور توسط استاندار به منظور پیشبرد اهداف عالی در پایتخت معنوی ایران با نیروهای کارآمد صورت گرفت.

وی در پاسخ به نقص‌ها و کم کاستی‌های موجود در زمینه کیفیت انضباطی و بهداشتی نمایشگاه گفت: بهداشت و نظارت بر امور بهداشتی محیط نمایشگاه و غرفه‌های موجود به بخش علوم پزشکی مشهد در دو بخش نظارت و کارگاه‌های آموزشی و بهداشت واگذار شده بود که با توجه به حضور کم رنگ بخش علوم پزشکی دچار نقص‌هایی در این زمینه بوده‌ایم.

فضلعلی گفت: نمایشگاه در حوزه انضباطی خود شاهد تجربه جدیدی با عنوان ثبت‌نام آنلاین بود و در این راستا تمام ثبت‌نام غرفه‌داران، رونمایی، جانمایی و تمام مراحل فروش و واگذاری غرفه‌ها به شکل آنلاین صورت گرفته که با استقبال ۹۰ درصدی عموم مردم و غرفه‌داران روبه‌رو بودیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه و رویداد افزود: درصد کمی از بی‌نظمی‌های موجود در نمایشگاه به دلیل همزمانی جشنواره ضیافت غذا و صنعت نان با نمایشگاه فرش بوده است.

وی در ارتباط با تبلیغات و عدم برگزاری اختتامیه خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه با اختصاص ۱۳۷۰ مترمربع به بیلبوردهای تبلیغاتی و همچنین تبلیغات رسانه‌ای و مطبوعاتی متعدد مساعدت‌های چشمگیری داشتند که متاسفانه با هماهنگی‌های نامتوازن و همچنین تقارن با نیمه شعبان و روز صنعت به ناچار مجبور به جمع‌آوری بیلبوردهای از سطح شهر و عدم اکران آن شدیم.

فضلعلی افزود: همزمانی افتتاحیه نمایشگاه ضیافت غذا و صنعت نان با نمایشگاه فرش در روز ۱۳ تیرماه سبب جایگزینی این برنامه به ضیافت نیمه شعبان و رونمایی از طرح تولید نان ملی با ماندگاری بالا با حضور دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دولتی شد.

وی با ابراز نارضایتی از حضور نیافتن برندهای معروف غذایی در نمایشگاه و برگزار نشدن همایش جهانی که سبب استقبال کمرنگ و به حد نصاب نرسیدن اعضا شد.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین علت ضعف کیفیتی نمایشگاه نبودمشارکت مسئولان ذی‌ربط بود.

.

.

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.