نتانیاهو: توسعه فعالیت هسته‌ای ایران بزرگترین کابوس تل‌آویو است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خطاب به اعضای انجمن کهنه سربازان اسرائیلی و آمریکایی زخمی شده در جنگها سخن می گفت، گفت: درحال حاضر برنامه هسته‌ای ایران بزرگترین کابوس تل آویو است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نخست وزیر اسرائیل مدعی شد اگر جامعه بین الملل در برخورد با فعالیت هسته ای ایران از خود عزم راسخ  نشان دهد، احتمال جنگ کمتر خواهد بود.

وی افزود: درحال حاضر بزرگترین تهدیدی که ما با آن مواجه هستیم توسعه فعالیت هسته ای ایران است.

نتانیاهو گفت: هر چقدر که جامعه بین‌المللی در قبال ایران و فعالیت هسته‌ای آن جدی‌تر باشند و خط قرمز را به وضوح معین کند احتمال وقوع درگیری نیز کاهش می‌یابد.

وی  افزود: نشان دادن عزم راسخ  و مشخص کردن خط قرمز به معنی آن است که ما احتمال جنگ راکمتر کرده ایم.

شبکه های دو و ده تلویزیون اسرائیل پس از پخش سخنان نتانیاهو، در تفسیر اظهارات وی اعلام کردند نخست وزیر اسرائیل در واقع خواسته است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را به سمت و سوی تعیین محدودیت های بیشتر علیه فعالیت هسته ای ایران سوق دهد.

مطبوعات اسرائیل در روزهای اخیر از تنش فزاینده میان اوباما و نتانیاهو بر سر مطرح شدن فرضیه حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران بدون موافقت واشنگتن خبر داده اند.

به گفته تلویزیون اسرائیل، این اظهارات توضیحی است در مورد اطلاعات مندرج در روزنامه نیویورک تایمز که روز دوشنبه نوشت آمریکا همچنان تلاش دارد فشارها را بر ایران افزایش دهد تا جلوی عملیات نظامی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران را بگیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.