نتانیاهو: از سرگیری روابط، به نفع ترکیه و اسرائیل خواهد بود

۲۲م آذر ،

بنیامین نتانیاهو گفته از سرگیری روابط بین ترکیه و اسرائیل در مورد معاهدات قبل به نفع هردو طرف خواهد بود. نتانیاهو هم‌چنین بر اهمیت “روابط مستحکم” بین‌ ترکیه و اسرائیل برای رسیدن به منافع دو جانبه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه تودی زمان، بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر دو طرف در موضوع کشمکش‌های لاینحل خاورمیانه در معرض تهدید واحدی می باشند. وی ابراز امیدواری کرد که ترکیه و اسرائیل با همکاری یکدیگر بتوانند بر پیامدهای این کشمکش‌ها غلبه کنند.

تیره شدن روابط ترکیه و اسرائیل، که پیشتر از روابط خوبی در تمامی زمینه‌ها برخوردار بودند، از پایان سال ۲۰۰۸ آغاز شد. در آن زمان در حالی که اسرائیل در آستانه انعقاد توافقنامه صلحی با سوریه با وساطت ترکیه بود اقدام به حمله به نوار غزه کرد. این اقدام سبب شد گفت‌وگوها با سوریه قطع شود و آنکارا احساس کند فریب خورده است. به دنبال آن، در اجلاس داووس که در ژانویه ۲۰۰۹ در سوئیس برگزار شد، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه علنا به شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه اعتراض کرد. این اعتراض در نهایت سبب شد که اردوغان هنگام سخنان پرز نشست را ترک کند.

تهاجم نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی “مرمره آبی” در می ۲۰۱۰ که منجر به کشته شدن ۹ غیرنظامی ترکیه شد، ضربه نهایی را به روابط ترکیه و اسرائیل وارد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.