نتانیاهو: تحریم‌ها حتی “یک میلیمتر” برنامه هسته‌ای ایران را کُند نکرده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه آلمانی “بیلد” آلمان گفت که با وجود تمام فشارهای بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران حتی یک میلیمتر هم کند نشده است. چیزی که هم اکنون از ایران خواسته می‌شود متوقف کردن غنی‌سازی یا خارج کردن آن مواد [اورانیوم غنی شده] نیست. از ایرانیان خواسته شده تا فقط غنی سازی ۲۰ درصد را متوقف کنند. این اقدام به هیچ وجه برنامه هسته‌ای آنها را متوقف نخواهد کرد. این اقدام فقط به آنها اجازه می‌دهد که برنامه هسته‌ای شان را ادامه دهند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی مصاحبه‌ای گفت که با وجود فشارهای بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران حتی یک میلیمتر هم کُند نشده است.

به گزارش فارس، “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه آلمانی “بیلد” آلمان گفت که با وجود تمام فشارهای بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران حتی یک میلیمتر هم کند نشده است.

نتانیاهو در ادامه این مصاحبه به تشریح چگونگی عملکرد بمب اتم پرداخت و گفت که بمب اتم با مواد منفجره که از آن با عنوان “مواد شکاف‌پذیر” یاد می‌شود پر می‌شود و از اورانیوم با غنای پایین فراهم می‌شود که ایران پیشتر به این مواد دست یافته است.

وی گفت: چیزی که هم اکنون از آنها [ایران] خواسته می‌شود متوقف کردن غنی‌سازی یا خارج کردن آن مواد [اورانیوم غنی شده] نیست. از ایرانیان خواسته شده تا فقط غنی سازی ۲۰ درصد را متوقف کنند. این اقدام به هیچ وجه برنامه هسته‌ای آنها را متوقف نخواهد کرد. این اقدام فقط به آنها اجازه می‌دهد که برنامه هسته‌ای شان را ادامه دهند.

هنگامی که از وی پرسیده شد بر اساس نظرسنجی‌ها تنها ۳۶ درصد مردم آلمان با اسرائیل ابراز همدردی می‌کنند، نتانیاهو جواب داد که “به طور کل درک نادرست گسترده‌ای درباره اسرائیل در جامعه آلمان و اروپای غربی وجود دارد.”

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از تعهد “آنگلا مرکل” صدراعظم آلمان نسبت به امنیت اسرائیل تقدیر کرد و گفت که یک نمونه از این تعهد اقدام اخیر آلمان در فروش زیردریایی به اسرائیل بود که کمک مهمی به امنیت ملی اسرائیل بوده است.

البته نتانیاهو هیچ اشاره‌ای به گزارش این هفته مجله “اشپیگل” درباره مجهز شدن زیردریایی‌های فروخته شده به اسرائیل با کلاهک‌های هسته‌ای نکرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.