نتانیاهو تعادل روانی خود را از دست داده است/ وحشت رژیم صهیونیستی از نزدیکی اروپا به ایران

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به نظر می‌رسد نتانیاهو تعادل روانی‌ خود را از دست داده است و اگر در سال قبل نقشه‌ای از بمب اتم در سازمان ملل کشید، امسال شاهد اقدامات مختلف و مضحکش از جمله نطق وی در سازمان ملل و سخنانی خنده‌دار در مصاحبه‌ با شبکه بی‌بی‌سی بودیم.

“مصطفی قوام” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به انزاوی رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی گفت: این رژیم امروزه دریافته که بیش از هر زمان دیگری در دنیا منزوی شده است.
وی ادامه داد: البته رژیم صهیونیستی می‌تواند با توجه به حمایت‌های آمریکا در مجامع جهانی حضور داشته باشد و سخنانی بگوید، اما عملا در دنیا منزوی شده است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: شکست بزرگ رژیم صهیونیستی در قضایای مرتبط با سوریه، موفق نبودن این رژیم در رابطه با تخریب چهره ایران و ایران‌هراسی در سطح دنیا و همچنین در این مقطع حضور قدرتمند دکتر روحانی در سازمان ملل و جلسات متعددی که با کشورهای اروپایی از طرف هیئت دیپلماتیک ایران و وزیر امور‌خارجه کشورمان محمد‌جواد ظریف برگزار شد سبب شده تا رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری احساس وحشت کند.

قوام تاکید کرد: امروزه شاهد رویکردی مثبت، حداقل در مواضع ظاهری کشورهای غربی نسبت به جمهوری اسلامی هستیم، چرا که این کشور‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم نظرات بیان شده از طرف ایران را پذیرفته‌ و اعلام آمادگی برای همکاری با ما داشته‌اند و حتی کشور انگلیس علی‌رغم مشکلات قبل متوجه اهمیت رابطه با ایران شده و درخواست سفیر غیر‌مقیم داشته است.

وی افزود: همچنین درخواست ملاقات باراک اوباما از دکتر روحانی و آن مذاکره تلفنی سبب شده تا نتانیاهو دچار احساس وحشت شود و این احساس که بر رژیم صهیونیستی سایه افکنده ناشی از نزدیکی کشورهای اروپایی به ایران و به‌هم خوردن برنامه‌های این رژیم است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: به نظر می‌رسد نتانیاهو تعادل روانی‌ خود را از دست داده است و اگر در سال قبل نقشه‌ای از بمب اتم در سازمان ملل کشید امسال شاهد اقدامات مختلف و مضحکش از جمله نطق وی در سازمان ملل و سخنانی خنده‌دار در مصاحبه‌ با شبکه بی‌بی‌سی بودیم.

قوام در پایان خاطر‌نشان کرد: مضحک بودن اقدامات اخیر نتانیاهو تا حدی است که حتی در داخل رژیم صهیونیستی بعضی از روزنامه‌ها و منتقدین به وی حمله کرده و گفته‌اند “نتانیاهو بیش از آنکه به مواضع جمهوری اسلامی ضربه بزند آبروی رژیم صهیونیستی را می‌برد.”

گفتنی است در پی حضور هیئت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و اعلام مواضع دولت ایران در راستای تعامل با جامعه جهانی با تاکید بر حفظ اصول و ارزش‌ها، رژیم صهیونیستی بیش از قبل دچار موقعیت انزوا شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.