نتانیاهو جواب نامه محمود عباس را داد

دفتر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی شامگاه شنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی به نامه محمود عباس در مورد از سرگیری مذاکرات صلح پاسخ داد که در آن شروطی از جانب این رژیم برای ازسرگیری این مذاکرات مطرح شده است.
در بیانیه دفتر عباس آمده است نامه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توسط اسحاق مالکو فرستاده شخصی وی در رام الله به عباس تحویل داده شد. در حال حاضر از محتوای این نامه خبری منتشر نشده است.
پایگاه اینترنتی روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از یک مقام مسئول این رژیم نوشت در نامه نتانیاهو به عباس، آغاز مجدد مذاکرات صلح بدون تعیین هیچ قید و شرطی از جمله توقف شهرک سازی خواسته شده است ولی در عین حال در این نامه هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی اسرائیلی ها مطرح نشده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، نتانیاهو وعده داده بود به نامه شکایت آمیز عباس که آن را روز هفدهم آوریل دریافت کرده بود ظرف دو هفته پاسخ دهد ولی اینکار به دلیل مرگ پدر نتانیاهو و متعاقب آن اعلام تشکیل دولت وحدت ملی در اسرائیل به تعویق افتاد.
عباس در نامه خود به نتانیاهو از اسرائیل خواسته بود مذاکرات صلح را بر اساس خطوط مرزی تعیین شده در سال هزار و نهصد و شصت و هفت و نیز شروطی همچون مبادله اراضی کوچک که بر سر آنها توافق شده و نیز توقف شهرک سازی ها از جمله در شرق بیت المقدس از سر بگیرد.
وی همچنین در نامه خود آزادی همه زندانی های فلسطینی و بویژه آنهایی که پیش از موافقت نامه های اسلو در سال هزار و نهصد و نود و سه بازداشت و زندانی شده اند را خواستار شده بود.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.