نتانیاهو خواهان حضور حداکثری اسرائیلی‌ها در انتخابات شد

۳۰م دیماه ،

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اسرائیلی‌ها خواست در انتخابات پارلمانی حضور گسترده‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم‌زمان با برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی، در سخنانی از شهروندان اسرائیلی درخواست کرد در این اتفاق سیاسی حضور گسترده داشته باشند.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز سه‌شنبه به پای صندوق‌های رای رفته‌اند تا ۱۲۰ نماینده حاضر در کنست و احزابی را که تشکیل‌دهنده دولت آتی خواهند بود، انتخاب کنند.

در این رای‌گیری که نوزدهمین انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود، احتمالا دولتی که به سمت افراطگرایان متمایل است، انتخاب می‌شود؛ امری که فرصت‌ها برای دستیابی به معاهده صلح با فلسطینی‌ها را تضعیف کرده و دورنمای انزوای دیپلماتیک بیشتری را برای رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت.

نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که حزب افراطی “لیکود” نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به دیگر رقبا برتری نسبی دارد.

۶۵ / ۵ میلیون اسرائیلی واجد شرایط شرکت در این انتخابات می باشند و می‌توانند در ۱۰۱۳۲ پایگاه رای‌گیری آرای خود را داخل صندوق‌های رای بیندازند. این انتخابات در ساعت پنج امروز به وقت گرینویچ آغاز شده و ۱۵ ساعت بعد تمام می‌شود.

هم‌چنین اوضاع امنیتی در زمان برگزاری این انتخابات تشدید شده است و بیش از ۲۰ هزار مامور پلیس برای تضمین امنیت مستقر شده‌اند.

با وجود احتمال بازگشت نتانیاهو به قدرت، سوال اساسی این است که وی چگونه می‌خواهد ائتلاف تشکیل دهد و رژیم صهیونیستی را درخصوص مسائل مهمی چون شهرک‌سازی‌ها، مذاکره با فلسطین و ایران هدایت و رهبری کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.