نتانیاهو وزرای کابینه‌اش را از اظهارنظر دربارهٔ سوریه منع کرد

۰۸اردیبهشت،

thirdage.jpg

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وزیران کابینه خود خواست تا در قبال مساله سوریه سکوت کنند تا از این طریق از بوجود آمدن این احساس که اسرائیل در حال ترغیب جامعه بین‌الملل برای مداخله مسلحانه در سوریه است، پیشگیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اظهارات بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح شد که معاون وزیر امور خارجه این رژیم گفت که جامعه بین‌الملل ممکن است برای به دست گرفتن کنترل زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه به واکنش نظامی دست بزند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، نتانیاهو با اظهارات خود به دنبال اجتناب از این روند است که اسرائیل تلاش می‌کند تا ایالات متحده را برای انجام یک عملیات نظامی در سوریه ترغیب کند.

یک تفسیرگر سیاسی در این رادیو گفت: تردید آمریکا در خصوص مساله سوریه در چند روز قبل سبب به وجود آمدن یک نگرانی گسترده در اسرائیل شده است.

این مفسر سیاسی افزود: اگر باراک اوباما، ریاست جمهوری آمریکا به خطوط قرمز که خود آن‌ها را ترسیم کرده احترام نگذارد و زمانی که بشار اسد علیه غیرنظامیان از سلاح شیمیایی استفاده کرد، مداخله نظامی نکند، این روند نشان دهنده ضعف است که می‌تواند بهای سنگینی در سوریه به دنبال داشته باشد.

انگلیس و فرانسه دولت سوریه را به استفاده تسلیحات شیمیایی متهم کرده و روز پنج‌شنبه هفته قبل چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا گفت، جامعه اطلاعاتی آمریکا به مواردی دست یافته که نشان می‌دهد رژیم دمشق به صورت محدود از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. این در حالی است که دمشق تمامی این اتهام‌ها را رد می‌کند.

یکی از مقام‌های اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به استفاده از سلاح‌ شیمیایی در جنگ علیه مخالفان متهم کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.