نتایج یک تحقیق: نوشیدنی های گازدار قندی سکته در زنان را تا ۸۳ درصد افزایش می دهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

تهران/ واحد مرکزی خبر/ علمی ۱۰/ ۰۸/
تازه ترین نتیجه تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان داد زنانی که تقریبا هر روز نوشیدنی های گازدار قندی مصرف
می نمایند بیشتر در معرض خطر ابتلا iبه سکته مغزی قرار دارند.
بر اساس این تحقیق که یک نشریه تغذیه در آمریکا آن را منتشر نمود زنانی که تقریبا هر روز نوشیدنی های گازدار قندی مصرف می نمایند هشتاد و سه درصد بیشتر از زنانی که این نوع نوشیدنی ها را iبه ندرت مصرف می نمایند در معرض خطر ابتلای iبه سکته مغزی و لخته شدن خون قرار می گیرند.
نتایج این تحقیق با تحقیقات دیگری که درباره رابطه بین مصرف نوشیدنی های گازدار قندی و پیامدهای آن از جمله سکته قلبی ، چاقی و بیماری قند صورت گرفته است هماهنگی دارد.
محققان ژاپنی خواستار اتخاذ تدابیر دولتی برای محدود نمودن مصرف نوشیدنی های گازدار مانند آن چه که در نیویورک صورت گرفته است شده اند.
شهردار نیویورک iبه منظور مقابله با معضل چاقی ، فروش نوشیدنی های گازدار قندی بزرگ را در این ایالت ممنوع نمود.
با توجه iبه این که نوشیدنی های گازدار در طول دهه قبل iبه وفور در ژاپن مصرف می شده است محققان ژاپنی در دانشگاه اوساکا با تشکیل یک گروه تحقیق iبه ریاست هیرو یاسو ایسو iبه دنبال کشف این حقیقت بودند که آیا کسانی که از این نوع نوشیدنی ها استفاده می نموده اند آیا در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض ابتلا iبه بیماری های قلبی و خونی قرار دارند یا خیر.
به گزارش تفسیری خبرگزاری رویترز از توکیو ، ایسو و گروه تحقیقی که وی رهبری آن را برعهده دارد iبه این نتیجه رسیده اند که مصرف نوشیدنی های گازدار قندی با افزایش خطر ابتلا iبه سکته مغزی در بین زنان ارتباط دارد.
۱۰۴ / ۲۴۳


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.