نتایج آمارگیری دستمزد نیروی انسانی در طرح‌های عمرانی ۹۱

براساس نتایج آمارگیری دستمزد نیروی انسانی شاغل راننده لودر ” با ۱۲٫۴درصد و ” راننده لیفت تراک ” با ۱۹٫۵ درصد، به ترتیب دارای کمترین و بیش‌ترین ‌افزایش در متوسط دستمزد ساعتی نسبت به دوره‌ی قبل بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی ، اطلاعات مربوط به دستمزد ساعتی نیروی‌های انسانی شاغل در طرح‏های عمرانی (۱۰۹ مورد) با ارسال پرسشنامه‌ی مربوط از طریق رایانامه به رایانشانی تعدادی از پیمانکاری‏های نمونه‌ی مجری طرح‏های عمرانی در سطح استان تهران جمع‏ آوری می‏‌شود.

این طرح در مرداد ماه سال برای جمع‏آوری اطلاعات مربوط به نیمه‌ی‌ اول همان سال اجرا شده است.

براساس نتایج حاصل از این آمارگیری که توسط مرکز آمار ایران اعلام شده است ، از مقایسه‌ی تمامی ۱۰۹ قلم موردآمارگیری این دوره، ” راننده لودر ” با ۱۲٫۴درصد و ” راننده لیفت تراک ” با ۱۹٫۵ درصد، به ترتیب دارای کمترین و بیش‌ترین ‌افزایش در متوسط دستمزد ساعتی نسبت به دوره‌ی قبل بوده‌اند.

هم‌چنین، مقایسه‌ی متوسط دستمزد ساعتی در این دوره با دوره‌ی مشابه سال قبل نشان می‌دهد که کمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به ” بنای سفت کار درجه یک “و “قالب بند فلزی درجه یک ” با۱۴ درصد و بیش‌ترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به ” راننده لیفت تراک ” با ۲۱٫۹ درصد بوده است.

بر این اساس طرح آمارگیری از سال ۱۳۶۵ به‌صورت شش‌ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود.

انتهای پبام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.