نتایج احتمالی شام سیاسی حریری و جنبلاط در پاریس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السفیر، “سعد الحریری” و “ولید جنبلاط” رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه اخیرا در پاریس با یکدیگر دیدار و درباره تحولات سیاسی لبنان، موضوع سوریه و آینده روابط خودشان بحث و گفتگو کردند.

به گزارش این روزنامه، ضیافت شام سیاسی حریری و جنبلاط به قطعی روابط این دو شخصیت لبنانی از زمان تشکیل دولت لبنان به ریاست “نجیب میقاتی” پایان داد که این مسئله می تواند نشانه ای از تحولات آینده لبنان و تغییر ائتلافهای سیاسی باشد.

البته جنبلاط روز گذشته در گفتگو با روزنامه السفیر این مسئله که دیدارش با حریری در راستای کودتا علیه دولت لبنان باشد، را نپذیرفت و تاکید کرد: این ملاقات فرصتی برای دیدار با دوستی بود که مدتها وی را ندیده بودم.

از سوی دیگر، “عماد الحوت” از نمایندگان نزدیک به طیف حریری در پارلمان لبنان، اعلام کرد: دیدار جنبلاط و حریری در راستای نزدیکی تدریجی آنها صورت گرفته که در روزها و ماههای آتی تقویت خواهد شد.

به گزارش النشره، وی با اشاره تحولات منطقه که سبب تغییر مواضع جنبلاط در مقایسه با دیگر اعضای دولت لبنان شده است، افزود: انجام این دیدار عادی است.

این عضو پارلمان لبنان در ادامه ایجاد ائتلاف احتمالی میان جنبلاط و حریری را که باعث سقوط کابینه ائتلافی دولت لبنان می شود، دور از ذهن ندانست.

از سوی دیگر، روزنامه عکاظ عربستان در گزارشی اعلام کرد: نخستین نتیجه دیدار حریری و جنبلاط ساقط شدن قانون انتخابات است و پس از آن ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد که سبب درگیری شدید میان جنبلاط و همپیمانانش در دولت لبنان شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.