نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ اعلام شد

۲۱اردیبهشت،

تهران – نتایج اولیه کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از دقایقی قبل بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفت.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه به خبرنگاران گفت:

 داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org پس از وارد کردن شماره پرونده و مشخصات فردی یا شماره داوطلبی و مشخصات فردی و یا شماره پرونده و شماره شناسنامه، کارنامه نتایج اولیه آزمون خود را ملاحظه کنند.

«حسین توکلی» افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ نیز از ساعت ۲۲ امشب، ۲۲ اردیبهشت ماه بر روی پایگاه اینترنتی اینترنتی سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی شمار داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد امسال را ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر ذکر کرد و گفت: حدود ۵۳ درصد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته شناخته شدند.

توکلی تاکید کرد: ۴۹ درصد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ برای انتخاب کدرشته محلهای دوره های روزانه، شبانه، پیام نور و غیرانتفاعی، مجاز به انتخاب رشته شده اند و حدود چهار درصد ( ۳۰ هزار و ۵۶۴ نفر) از داوطلبان حاضر در جلسه کارشناسی ارشد امسال نیز فقط برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مجاز شده اند.

وی با یادآوری اینکه ۷۱ هزار و ۵۳ نفر از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در آزمون دو کدرشته امتحانی شرکت کرده اند، اظهار داشت: از میان این اشخاص، تعداد ۲۱ هزار و ۴۳۹ نفر علاوه بر کدرشته امتحانی اول، در کدرشته امتحانی دوم نیز مجاز به انتخاب رشته شدند.

سخنگوی سازمان سنجش به داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شناخته می شوند پیشنهاد کرد قبل از تعیین اولویت های انتخابی خود و تکمیل فرم انتخاب رشته مربوطه، دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنند.

وی یادآور شد: هر داوطلب اعم از اینکه در یک یا دو رشته آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام و شرکت کرده باشد، حداکثر می تواند ۱۰۰ رشته محل در فرم انتخاب رشته الکترونیکی ثبت کند.

توکلی ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ را حدود ۹۷ هزار نفر ذکر کرد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.