“نتایج اولیه انتخابات برای نتانیاهو بسیار ناامیدکننده است”

۳۰م دیماه ،

شبکه خبری الجزیره در گزارشی نتایج اولیه انتخابات در اسرائیل را برای نتانیاهو بسیار ناامیدکننده دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه الجزیره گزارش داد: به نظر می‌رسد که طرفداران ائتلاف حاکم صدای کمک‌خواهی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را نشنیدند یا به آن توجه نکردند و در نتیجه به طور کافی پای صندوق‌های رای حاضر نشدند. این نتایج برای ائتلاف نتانیاهو که اکنون در کنست ۴۲ کرسی دارد، بسیار ناامید کننده است زیرا اکنون ۱۲ کرسی را از دست داده که این سبب می‌شود وارد ائتلاف‌هایی شود که چه بسا تمایلی به آن ندارد.

بر اساس این گزارش، نتایج اولیه نشان می‌دهد، احتمال دارد نتایج نهایی انتخابات به نفع احزاب چپ و میانه‌رو تغییر کند بنابراین، گمانه‌زنی‌های متعددی دربارهٔ این که کابینه آتی به چه شکلی خواهد بود، مطرح می‌شود.

شبکه بی.بی.سی عربی اعلام کرد بر اساس نظرسنجی‌ها، حزب اسرائیلی «کار» توانست در انتخابات کنست ۱۷ کرسی و حزب «خانه یهودی» ۱۲ کرسی را به خود اختصاص دهد.

در همین حال، شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: پنج میلیون اسرائیلی حق شرکت در انتخابات پارلمانی اسرائیل را دارند. لیکود، حزب نخست وزیر اسرائیل از شانس بسیاری برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است اما نتانیاهو ناگزیر است برای اداره کشور با جناح راست افراطی ائتلاف تشکیل دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.