نتایج بررسی شکایات مردم از تشعشعات آنتن ها

۲۲خردادماه،

مدیرکل نظارت بر سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بررسی شکایات مردم از تشعشعات آنتن های تلفن همراه و اینترنت وایمکس با همکاری سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: در آخرین بررسی های انجام گرفته در ۶ ماهه دوم سال ۹۱ حتی یک مورد هم آنتن غیراستاندارد گزارش نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نظارتهای صورت گرفته در حوزه تجهیزات بکار گرفته شده در شبکه های رادیویی و اقدامات انجام شده در تایید نمونه استاندارد این تجهیزات برای استفاده در شبکه های ارتباطی، بررسی های صورت گرفته در حوزه تشعشعات آنتن های موبایل و وایمکس را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه تمامی شکایات و نگرانی مردم از تشعشعات این آنتن ها به سازمان انرژی اتمی ارسال می گردد، گفت: آخرین بررسی ها درمورد توان خروجی بکار گرفته شده در این آنتن ها مربوط به ۶ ماهه دوم سال ۹۱ است که در این بازه زمانی ۳۲ مورد شکایت از نصب سازه آنتن های موبایل و وایمکس و نگرانی از بابت تشعشعات این آنتن ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده که این سازمان موارد را به سازمان انرژی اتمی برای بررسی ارسال کرده است.

جمشیدی نژاد ادامه داد: از ۳۲ مورد شکایت دریافت شده، ۸۴ درصد مربوط به تشعشعات و ۱۶ درصد مربوط به سازه آنتن های BTS و وایمکس بوده است.

مدیرکل نظارت بر سرویسهای رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد بیشترین نگرانی مردم از آنتن های موبایل گفت: ۴۱ درصد شکایتها از آنتن های اپراتور ایرانسل، ۲۵ درصد از اپراتور همراه اول، ۲۵ درصد از اپراتور رایتل، ۶ درصد از تالیا و ۳ درصد از اپراتور مبین نت گزارش شده است که با این حال تاکنون حتی یک مورد از این شکایات نیز مثبت نبوده و آزمایشات و بررسی ها از تایید استاندارد بودن و بی خطر بودن این تجهیزات و میزان تشعشعات ساطع شده از این آنتن ها حکایت دارد.

وی سبب بیشتر بودن تعداد شکایات از آنتن های اپراتور ایرانسل را شبکه در حال توسعه این اپراتور نسبت به سایر اپراتورها عنوان کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.