نتایج تحقیق درباره سلامت جنسی زنان ایرانی

۴شنبه ۱۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مطالعه‌ انجام شده بر روی ۷۸۴ زن متاهل ساکن نواحی شهری استان‌های قزوین، گلستان، کرمانشاه و هرمزگان نشان می‌دهد ۳/۲۷ درصد این زنان درجات مختلفی از اختلالات جنسی داشته‌اند.
به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ایسنا: اختلالات جنسی در ۲۷ درصد زنان مورد مطالعه نتیجه یک پژوهش روی زنان حاکی از شیوع اختلالات جنسی در میان آنها است.

مطالعه‌ انجام شده بر روی ۷۸۴ زن متاهل ساکن نواحی شهری استان‌های قزوین، گلستان، کرمانشاه و هرمزگان نشان می‌دهد ۳/۲۷ درصد این زنان درجات مختلفی از اختلالات جنسی داشته‌اند.

سلامت جنسی حاصل تعامل عوامل عروقی، عصبی و هورمونی بوده و تحت‌تاثیر عوامل فردی روابط بین فردی، سنت‌های حاکم بر خانواده و اجتماع و فرهنگ قرار می‌گیرد. در این میان، موانع اجتماعی و فرهنگی، وجود تابوها و کج‌فهمی‌ها برآورد دقیق شیوع اختلالات جنسی را دشوار نموده است؛ اما طبق تحقیقات، شیوع اختلالات جنسی در میان زنان قابل توجه گزارش تفسیری شده است.

نتایج یافته‌های این تحقیق که ۵/۱۷ درصد نمونه‌های آن شاغل و ۵/۵۳ درصد آنها از شرایط شغلی رضایت داشته‌اند، نشان می‌دهد علل خستگی و نداشتن وقت کافی و نبود عشق و صمیمیت در زندگی، بیشترین درصد سبب مشکلات جنسی زنان بیان شده است.

همچنین زنانی که زندگی خود را غمگین توصیف نموده‌اند، ۳/۲ برابر سایر زنان اختلالات جنسی را تجربه نموده‌اند.

این پژوهش نشان داده است: زنانی که از منظر جذابیت برای همسرانشان، خود را فاقد جذابیت می‌دانستند، ۹/۱ برابر زنان با احساس جذابیت همیشگی در معرض خطر ابتلا به این عوارض بوده‌اند.

همچنین نداشتن توانایی بیان مشکلات جنسی به همسران، زنان را دو برابر بیشتر در معرض اختلالات جنسی قرار می‌دهد. این نتیجه در عین حال حاکی است با افزایش طول مدت ازدواج اختلالات جنسی رو به کاهش می‌گذارد.

طبقه بندی: خبرها مهم   |   تعداد بازدید: ۲۶۸ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: چهارشنبه ۱۰ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , اختلالات جنسی, زنان ایرانی, سلامت جنسی زنان ایرانی, سلامت زنان ایرانی

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.