نتایج تحقیق محققان انگلیسی مشخص کرد: بین تماسهای تلفنی و تصادفات رانندگی ارتباطی وجود ندارد!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در تحقیقات انجام شده توسط یک گروه از محققان دانشگاه کارنیج ملون و دانشکده اقتصاد لندن هیچ ارتباطی بین تعداد تماسهای تلفنی رانندگان هنگام رانندگی و تعداد حوادث ثبت شده وجود ندارد.
 
 
محققان دانشگاه کارنیج ملون از پنسیلوانیا آمریکا و دانشکده اقتصاد لندن در بریتانیا بیش از ۸ میلیون اتفاق رانندگی و تمام تلفات در جاده ها را در هشت ایالت آمریکا بررسی کردند.
 
آنها در بررسیهای خود به ارسال و دریافت پیامک و یا اینترنت گردی اشاره ای نکردند.
 
دوره زمانی این تحقیق سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ درنظر گرفته شد و اکثر اپراتورهای تلفن همراه آمریکا که پس از ساعت ۹ شب در طول هفته تماس رایگان ارائه می کنند، نیز بررسی شد.
 
سائوراب براگاوا از دانشگاه کارنیج ملون و دکتر ویکرام پاتانیا از دانشکده اقتصاد لندن به این نتیجه رسیدند که اگرچه تعداد تماسهای تلفنی پس از ساعت ۹ شب بیشتر بوده است اما هیچ ارتباطی بین افزایش تماسها و تعداد تصادفات وجود نداشت.
 
دکتر پاتانیا گفت: ما از به دست آوردن این نتایج بسیار شگفت زده شدیم، ابتدا تصور کردیم که ارقام را اشتباه به دست آوردیم و بار دیگر همه چیز را بررسی کردیم اما هیچ اشتباهی رخ نداده بود.
 
نتایج این تحقیقات در مجله اقتصادی " American Economic " با اخطارهای بسیاری انتشار یافته است.
 
وی افزود: ما در تحقیقات خود مکالمات تلفنی را بررسی کرده ایم نه ارسال و دریافت پیامهای متنی و یا اینترنت گردی هنگام رانندگی، از سوی دیگر شاید ترافیک جاده ها در ساعت ۹ شب به گونه ای است که استفاده از تلفنهای همراه خطرناک نیست.
 
این درحالی است که محققان اعتقاد دارند باید تحقیقات بیشتری روی استفاده از تلفنهای هوشمند و رانندگی انجام شود. از سوی دیگر آنها اعتقاد دارند که شاید استفاده از تلفنهای هوشمند میان اشخاص مختلف از نظر سن و جنس و میزان تصادفات متفاوت باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.