نتایج دیشب مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا یورو ۲۰۲۰

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا یورو ۲۰۲۰ دیشب با انجام دو مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی دنبال شد و با نتایج بدست آمده تیم‌های ملی ایتالیا و اسپانیا به ترتیب با غلبه بر بلژیک و سوئیس در شبی دراماتیک و جذاب، موفق شدند به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.

نتایج دیشب مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا یورو ۲۰۲۰

اسپانیا به سختی و در ضربات پنالتی سوئیس را حذف کرد

در اولین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا یورو ۲۰۲۰، از ساعت ۲۰:۳۰ دیشب در ورزشگاه ملی شهر بخارست رومانی، تیم‌های ملی اسپانیا و سوئیس به مصاف هم رفتند که این بازی پس از تساوی ۱-۱ در پایان وقت‌های معمول و اضافه در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۱ به سود اسپانیا تمام شد تا این تیم اولین راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی جام شانزدهم باشد.

در این دیدار اسپانیا به نسبت بهتر توپ و میدان را به گردش در آورد و خیلی زود در دقیقه ۸ روی شوت جوردی آلبا به گل رسید. در این صحنه آلبا توپ برگشتی از ضربه کرنر را سر ضرب به سمت دروازه سوییس شود کرد که توپ در میانه راه به زکریا، بازیکن سوییس خورد و وارد دروازه یان سومر شد. این گل ابتدا به نام آلبا ثبت شد و در ادامه به نام زکریا زده شد.

پس از این گل بازی در اختیار اسپانیا بود اما دو تیم موقعیت خیلی خطرناکی روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند تا این که پائو تورس و لاپورته در دقیقه ۶۸ با همدیگر قاطی کردند و توپ در اختیار فرولر، بازیکن سوییس قرار گرفت که او بی‌درنگ به شکیری پاس داد تا کاپیتان سوییس دروازه اسپانیا را باز کند و بازی به تساوی کشیده شود.

photo_2021-07-03_00-20-26

با این گل بازی حساس شد و در حالی که سوییس به بازی برگشته بود، فرولر با تکل خشنی که در دقیقه ۷۸ به روی پای جرارد مورنو زد از زمین بازی اخراج شد تا بازی گره بخورد. پتکوویچ، سرمربی سوییس پس از اخراج فرولر محبور شد جبرئیل سو را به جای شکیری به میدان بفرستد تا این هافبک دفاعی کمربند میانی سوییس را در فاز تدافعی محکم‌تر کند و بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دیدار جذاب دو تیم در وقت های اضافی نیز با وجود یک یار کمتر سوئیس گلی نداشت تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی سوئیسی ها درخشش بازی قبل را نداشتند و اسپانیا توانست ۳ بر یک برنده شود و به نیمه نهایی برسد.

حواشی بازی سوئیس اسپانیا

پتکوویچ: با سر بالا راهی سوئیس می شویم

پتکوویچ: با سر بالا راهی سوئیس می شویم

ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی تیم ملی سوئیس مدعی شد به عملکرد تیمش افتخار می کند.

انریکه: آرام‌ترین ضیافت پنالتی های زندگی ام بود

انریکه: آرام‌ترین ضیافت پنالتی های زندگی ام بود

لوئیس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا، می‌گوید تیمش بهترین عملکرد ممکن را تا به اینجا داشته است.

حرکت جوانمردانه تیاگو بعد از برد نفس گیر (عکس)

حرکت جوانمردانه تیاگو بعد از برد نفس گیر (عکس

ستاره خط میانی تیم ملی اسپانیا بعد از برد نفس گیر تیمش به سمت بازیکنان تیم حریف رفته و به دلداری آنها پرداخت.

یان زومر: باختیم اما به این تیم افتخار می‌کنم

یان زومر: باختیم اما به این تیم افتخار می‌کنم

یان زومر، دروازه بان تیم ملی سوئیس، تاکید کرد که با وجود شکست مقابل اسپانیا به عملکرد خودشان در یورو افتخار می کنند.

اویارزابال: به سیمون گفته بودم امروز روز تو است

اویارزابال: به سیمون گفته بودم امروز روز تو است

آلوارو اویارزابال، مهاجم تیم ملی اسپانیا پیش بینی کرده بود که اونای سیمون مقابل سوئیس درخشان ظاهر می شود.

سیمون: زومر بهترین بازیکن زمین بود نه من!

سیمون: زومر بهترین بازیکن زمین بود نه من!

اونای سیمون، دروازه بان تیم ملی اسپانیا، می گوید آنها به دنبال قهرمانی در یورو هستند

ایتالیا با شکست بلژیک مدعی راهی نیمه نهایی شد

در دیگر بازی دیشب از رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰، تیم‌های فوتبال بلژیک و ایتالیا، دومین بازی این مرحله از رقابت‌ها را برگزار کردند که این بازی با پیروزی ۲ بر ۱ لاجوردی پوشان ایتالیا خاتمه یافت.

فینال زودهنگام یورو ۲۰۲۰ با برد ایتالیا برابر بلژیک و حذف شیاطین سرخ همراه بود.

نتایج یورو ۲۰۲۰: ایتالیا با شکست بلژیک مدعی راهی نیمه نهایی شد

برای ایتالیا در این دیدار بارلا در دقیقه ۳۱ و لورنزو اینسینیه در دقیقه ۴۴ گلزنی کردند و تک گل بلژیک را نیز روملو لوکاکو در دقیقه ۲+۴۵ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در آغاز  بازی  سفید پوشان ایتالیا بازی بهتری نسبت به حریف انجام دادند و با طراحی حملاتی فشار خوبی روی دروازه بلژیک ایجاد کردند. در مقابل بلژیک هم روی یکی دو فرصت می‌توانست دروازه ایتالیا را باز کند که موفق نبود. در دقیقه ۱۳، ایتالیا صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و در ادامه اینسینیه با ارسال توپ روی دروازه فرصت خوبی برای گلزنی ایجاد کرد و در ادامه بونوچی با استفاده از این فرصت دروازه بلژیک را باز کرد اما داور گل را آفساید تشخیص داد.

در ادامه در دقیقه ۳۱، بارلا روی پاس مارکو وراتی درون محوطه جریمه بلژیک صاحب توپ شد و با یک شوت پای راست دروازه را باز کرد. در ادامه در دقیقه ۴۴، اینسینیه پشت محوطه جریمه بلژیک صاحب توپ شد و با یک شوت پای راست گل دوم ایتالیا را به ثمر رساند. اما این پایان کار در نیمه نسخت نبود چراکه در دقیقه ۲+۴۵ دوکو درون محوطه جریمه ایتالیا نقش بر زمین شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا رملو لوکاکو با استفاده از این فرصت، یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

در نیمه دوم این دیدار، ایتالیا که دو بر یک از حریف پیش بود، سعی داشت بازی را کنترل کند اما در مقابل بلژیک با طراحی حملاتی دروازه ایتالیا را با خطر روبه‌رو می‌کرد. بلژیکی‌ها در این نیمه فرصت‌های زیادی برای باز کردن دروازه  به دست آوردند اما موفق به گلزنی نشدند تا بازی با همان نتیجه دو بر یک به پایان برسد و ایتالیا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.