نتایج سنجش رضایت مشتریان بیمه اعلام شد

۲۶م اسفند ،

نتایج سنجش رضایت مشتریان بیمه اعلام شد | چاپ |
شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۵:۳۶

بینا- پژوهشکده بیمه نتایج سنجش میزان رضایت مشتریان بیمه سراسر کشور از شرکت‌های بیمه را اعلام کرد.
به گزارش بینا، در این پژوهش ۱۰ رشته بیمه‌ای در ۱۰ استان کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و مشتریان نظرات خود را نسبت به خدمات شرکت‌های بیمه در جایگاه A یا خوب اعلام کردند.
بر پایه این گزارش در این پژوهش علمی میزان رضایت مشتریان صنعت بیمه در ۵ گروه A+ ، A ، B+ ،B ،C طبقه‌بندی و خدمات شرکت‌های بیمه در ۱۰ شاخص طراحی شده در زمینه رضایت مشتری، توسط مخاطبان در جایگاه خوب ارزیابی شد.
در این بررسی رشته‌های بیمه‌ای، باربری، مهندسی، آتش‌سوزی، عمر، حوادث، درمان، مسئولیت، بیمه بدنه اتومبیل، شخص ثالث و سایر رشته‌های بیمه بررسی گردید که به ترتیب رشته‌های باربری، مهندسی و آتش‌سوزی در بالاترین سطح رضایتمندی مشتریان قرار گرفتند.
پژوهشکده بیمه اعلام کرد: در نمودار مقایسه رضایت مشتریان از خدمات شرکت‌های بیمه‌ای در استان‌های تحت بررسی نیز، استان‌های تهران، خراسان رضوی و گیلان به ترتیب بیشترین سطح رضایتمندی مشتریان را به خود اختصاص دادند.
همچنین این پژوهش با روشی کاملاً علمی در خصوص آن دسته از شرکت‌های بیمه که تا سال ۱۳۹۰ حداقل یک سال از فعالیت بیمه‌ای آنان سپری شده بود صورت گرفته است.
طرح بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های بیمه هر ساله به صورت مستمر انجام خواهد شد و به نظر می‌رسد با بهبود خدمات این شرکت‌ها روند رو‌به‌رشد رضایت مشتریان از جایگاه خوب (A) به سمت عالی A+ ارتقا یابد.
گفتنی است در انجام این طرح پژوهشی نزدیک به ۲۰ پژوهشگر و ۱۳۰ پرسشگر در سراسر کشور همکاری داشتند و بیش از ۱۸۵ هزار نمونه به صورت تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت.

در جدول زیر نام شرکت‌ها براساس حروف الفبا آمده است.

آسیا A
ایران A
البرز A
پارسیان A
پاسارگاد A
توسعه A
دانا A
دی A
رازی A
سامان A
سینا A
کارآفرین A
معلم A
ملت A
میهن A
نوین A
– B+
– B
– C


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.