نتایج کامل ششمین روز (پنجشنبه) بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن

یه گزارش ایرنا، در مسابقه های ششمین روز بازی های المپیک لندن که از ساعت ۱۱ پنجشنبه به وقت تهران با برتری یک بر صفر تیم هاکی زنان کره جنوبی مقابل ژاپن آغاز شد و تا ساعاتی از بامداد جمعه ادامه داشت، ورزشکاران ۲۱ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مصاف تیم های والیبال مردان بریتانیا و ایتالیا از ساعت ۲:۰۰ بامداد جمعه به وقت تهران که با برتری ۳ بر صفر ایتالیا به پایان رسید و همچنین پیروزی ۲ بر یک تیم والیبال ساحلی مردان آلمان مقابل جمهوری چک در مسابقه ای که از ساعت ۲:۴۵ بامداد جمعه به وقت تهران آغاز شد، دو رقابت پایانی روز ششم بازی های المپیک لندن بود.

نتایج مسابقه های تیراندازی با کمان، بدمینتون، بسکتبال، والیبال ساحلی، بوکس، قایقرانی کانو اسلالوم، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیربازی، ژیمناستیک، هندبال، هاکی، جودو، قایقرانی روئینگ، قایقرانی بادبانی، تیراندازی، شنا،‌ پینگ پنگ، تنیس، والیبال، واترپلو در ششمین روز بازی های المپیک لندن به شرح زیر است:

** تیراندازی با کمان

* انفرادی زنان: نماینده کره جنوبی به مدال طلا دست یافت و دو کماندار از کشور مکزیک مدال های نقره و برنز را از آن خود کردند.

** بدمینتون

* دو نفره مردان: نمایندگان مالزی، چین، کره جنوبی و دانمارک به ترتیب با برتری مقابل بدمینتون بازان تایلند، چین، اندونزی و تایپه راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

* دو نفره مختلط: دو تیم از چین با برتری مقابل بدمینتون بازان اندونزی و دانمارک به دیدار نهایی صعود کردند.

* انفرادی زنان: سه بدمینتون باز از کشور چین و ورزشکار کشور هندوستان به ترتیب با غلبه بر نمایندگان تایپه، تایلند، هنگ کنگ و دانمارک به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

* انفرادی مردان: دو بدمینتون باز کشور چین و نمایندگان اندونزی و کره جنوبی به ترتیب مقابل ورزشکاران دانمارک، ژاپن، هندوستان و چین پیروز شدند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

* دونفره زنان: تیم های چین و ژاپن به ترتیب با برتری مقابل روسیه و کانادا راهی دیدار نهایی شدند.

** بسکتبال مردان

گروه A: فرانسه۸۲ لیتوانی۷۴ / آرژانتین۹۲ تونس۶۹ / آمریکا۱۵۶ نیجریه۷۳

گروه B: استرالیا۸۱ چین۶۱ / برزیل۷۴ روسیه۷۵ / اسپانیا۷۹ بریتانیا۷۸

** والیبال ساحلی – مرحله مقدماتی

* مردان: تیم های لتونی، برزیل، اسپانیا، آلمان، سوییس، آمریکا، ایتالیا و آلمان به ترتیب مقابل نمایندگان هلند، ایتالیا، ژاپن، ونزوئلا، اتریش، جمهوری چک، کانادا و جمهوری چک به برتری رسیدند.

* زنان: تیم های هلند، ایتالیا، آلمان، روسیه، آمریکا، برزیل، اتریش و هلند به ترتیب با برتری مقابل تیم هایی از آرژانتین، کانادا، هلند، بریتانیا، اسپانیا، استرالیا، بریتانیا و جمهوری چک به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

** بوکس مردان

وزن ۶۰ کیلوگرم: ورزشکاران اوکراین، پرتوریکو، قزاقستان، کوبا، ایتالیا، لیتوانی، ازبکستان و کره جنوبی به ترتیب مقابل بوکسورهای جمهوری دومینیکن، تونس، هندوستان، چین، بریتانیا، ترکیه، آمریکا و بلاروس پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

* وزن ۷۵ کیلوگرم: نمایندگان بریتانیا، آلمان، مجارستان، برزیل، ازبکستان، هندوستان، ترکیه و ژاپن به ترتیب بر بوکسورهای اوکراین، ایرلند، نامیبیا، جمهوری آذربایجان، رومانی، آمریکا، صربستان و الجزایر غلبه کردند و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

** قایقرانی کانو اسلالوم

* کانو دو نفره مردان: دو تیم از بریتانیا مدال های طلا و نقره را تصاحب کردند و تیم اسلواکی به مدال برتز رسید.

* کایاک یک نفره زنان: پاروزنان فرانسه، استرالیا و اسپانیا به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را کسب کردند.

** دوچرخه سواری

* تیم اسپریت زنان: تیم های آلمان، چین و استرالیا به ترتیب صاحب مدال های طلا، نقره و برنز شدند.

* تیم اسپرینت مردان: تیم های بریتانیا، فرانسه و آلمان به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را کسب کردند.

* تیمی تعقیبی: تیم های بریتانیا، استرالیا، نیوزلند، دانمارک، روسیه، اسپانیا، کلمبیا و هلند به ترتیب با قرارگرفتن در رده های اول تا هشتم به مرحله بعد صعود کردند.

** سوارکاری

* روز نخست درساژ انفرادی: دو سوارکار از بریتانیا در رده های اول و دوم قرار گرفتند و نمایندگان آلمان، دانمارک و هلند نیز رده های سوم تا پنجم را کسب کردند.

* روز نخست درساژ تیمی: تیم های بریتانیا، دانمارک، اسپانیا، استرالیا و آلمان به ترتیب در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند.

** شمشیربازی

* تیمی اسلحه فلوره زنان: تیم های ایتالیا، روسیه و کره جنوبی به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را تصاحب کردند.

** ژیمناستیک هنری

* انفرادی زنان در تمام وسیله ها: نماینده آمریکا به مدال طلا دست یافت و دو ژیمناست از کشور روسیه مدال های نقره و برنز را از آن خود کردند.

** هندبال مردان

گروه A: فرانسه۲۵ تونس۱۹ / بریتانیا۲۱ آرژانتین۳۲ / سوئد۳۲ ایسلند۳۳

گروه B: اسپانیا۳۳ کره جنوبی۲۹ / کرواسی۲۶ مجارستان۱۹ / صربستان۲۵ دانمارک۲۶

** هاکی زنان

گروه A: کره جنوبی۱ ژاپن صفر/ چین صفر هلند۱ / بلژیک صفر بریتانیا۳

گروه B: استرالیا۱ آمریکا صفر / آفریقای جنوبی صفر آلمان۲ / نیوزلند۱ آرژانیتن۲

** جودو

وزن منهای ۱۰۰ کلوگرم مردان: نمایندگان روسیه و مقدونیه به ترتیب مدال های طلا و نقره را از آن خود کردند و بوکسورهای هلند و آلمان به طور مشترک مدال برنز را به دست آوردند.

وزن منهای ۷۸ کیلوگرم زنان: ورزشکاران آمریکا و بریتانیا مدال های طلا و نقره را تصاحب کردند و نمایندگان برزیل و فرانسه به طور مشترک مدال برنز را کسب کردند.

** قایقرانی روئینگ

* یک نفره سنگین وزن زنان: نمایندگان جمهوری چک، بلاروس و استرالیا از گروه نخست و دانمارک، چین و نیوزلند از گروه دوم به ترتیب با قرارگرفتن در رده های اول تا سوم گروه های خود به مرحله نهایی (فینال A) صعود کردند.

* دونفره سنگین وزن مردان: نمایندگان نیوزلند، ایتالیا و اسلواکی به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را تصاحب کردند.

* چهارنفره سبک وزن مردان: تیم های آفریقای جنوبی، بریتانیا و دانمارک به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند.

* چهارنفره مردان: تیم های بریتانیا، استرالیا و هلند از گروه نخست و تیم های آمریکا، یونان و آلمان از گروه دوم به ترتیب در رده های اول تا سوم گروه های خود قرار گرفتند و به مرحله نهایی (فینال A) راه یافتند.

* دونفره سبک وزن زنان: تیم های دانمارک، نیوزلند و آلمان از گروه نخست و تیم های بریتانیا، پرتغال و فرانسه از گروه دوم به ترتیب با قرار گرفتن در رده های اول تا سوم گروه خود به مرحله نهایی (فینال A) صعود کردند.

* هشت نفره زنان: تیم های آمریکا، کانادا و هلند به ترتیب صاحب مدال های طلا، نقره و برنز شدند.

** قایقرانی بادبانی

* یک نفره کلاس Finn مردان: نمایندگان اسپانیا، هلند، بریتانیا، دانمارک و فنلاند در پایان مرحله هشتم به ترتیب رده های اول تا پنجم را کسب کردند.

* دونفره کلاس ۴۷۰ مردان: قایقرانان بریتانیا، پرتغال، نیوزلند، اتریش و هلند در پایان مرحله دوم به ترتیب در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند.

* دونفره کلاس ۴۹er مردان: ورزشکاران بریتانیا، فنلاند، سوئد، کرواسی و پرتغال در پایان مرحله هشتم به ترتیب رده های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

* دو نفره کلاس Star مردان: تیم های سوئد، بریتانیا، دانمارک، نروژ و برزیل در پایان مرحله هشتم به ترتیب در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند.

* سه نفره کلاس Elliott 6 زنان: تیم هایی از بریتانیا، دانمارک، روسیه، فرانسه، استرالیا، آمریکا، فنلاند، استرالیا و اسپانیا مقابل حریفان خود پیروز شدند.

* کلاس RS-X زنان: قایقرانان لهستان، اسپانیا، اوکراین، فنلاند و آلمان در پایان مرحله ششم به ترتیب رده های اول تا پنجم را کسب کردند.

* کلاس RS-X مردان: قایقرانان بریتانیا، هلند، فنلاند، فرانسه و آلمان در پایان مرحله ششم به ترتیب رده های اول تا پنجم را کسب کردند.

** تیراندازی

* اهداف پروازی (تراپ) دوبل مردان: نمایندگان بریتانیا، سوئد و روسیه به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند.

* تپانچه ۲۵ متر آتش سریع (راپید فایر) مردان: تیراندازان روسیه، کوبا، چین، جمهوری چک، هندوستان و چین در مجموع گروه های مختلف، در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند.

** شنا

* ۵۰ متر آزاد مردان: نمایندگان آمریکا، برزیل، آمریکا و استرالیا از گروه نخست و شناگران برزیل، ترینیداد و توباگو، فرانسه و آفریقای جنوبی از گروه دوم به ترتیب با قرارگرفتن در رده های اول تا چهارم گروه های خود به مرحله نهایی صعود کردند.

* ۸۰۰ متر آزاد زنان: شناگران اکوادور، لیختن اشتاین، آمریکا، دانمارک و بریتانیا به ترتیب در رده نخست گروه های اول تا پنجم قرار گرفتند.

* ۱۰۰ متر پروانه مردان: نمایندگان آمریکا، آلمان و لهستان با قرار گرفتن در رده اول تا سوم گروه نخست و شناگران آفریقای جنوبی، آمریکا، صربستان، هلند و روسیه به ترتیب با قرار گرفتن در رده های اول تا پنجم گروه دوم به مرحله نهایی صعود کردند.

* ۲۰۰ متر کرال پشت زنان: شناگران آمریکا، استرالیا، روسیه، فرانسه و بریتانیا به ترتیب با قرار گرفتن در رده های اول تا پنجم گروه نخست و نمایندگان آمریکا، زیمباوه و کانادا با قرار گرفتن در رده اول تا سوم گروه دوم به مرحله نهایی صعود کردند.

* ۲۰۰ متر قورباغه زنان: نمایندگان آمریکا، ژاپن و روسیه به ترتیب مدال های طلا، نقره و برتز را از آن خود کردند.

* ۲۰۰ متر کرال پشت مردان: شناگران آمریکا مدال های طلا و برنز را تصاحب کردند و مدال نقره به شناگر کشور ژاپن رسید.

* ۲۰۰ متر مختلط انفرادی مردان: دو نماینده از کشور آمریکا به مدال های طلا و نقره دست یافتند و شناگر مجارستان مدال برنز را کسب کرد.

* ۱۰۰ متر آزاد زنان: شناگران هلند، بلاروس و چین به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند.

** پینگ پنگ

* انفرادی مردان: دو پینگ پنگ باز کشور چین مدال های طلا و نقره را تصاحب کردند و نماینده آلمان با برتری مقابل پینگ پنگ باز تایپه به مدال برنز رسید.

** تنیس

* دونفره مردان: نمایندگان آمریکا، اسپانیا و دو تیم از فرانسه به ترتیب با برتری مقابل نمایندگان آرژانتین، کرواسی، صربستان و برزیل به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

* دونفره زنان: تیم های جمهوری چک، روسیه و آمریکا به ترتیب مقابل تنیسورهای تایپه، چین و ایتالیا پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

* انفرادی زنان: نمایندگان بلاروس، آمریکا و دو تنیسور از روسیه به ترتیب بر ورزشکاران آلمان، دانمارک، جمهوری چک و بلژیک غلبه کردند و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

* انفرادی مردان: تنیسورهای بریتانیا، صربستان، آرژانتین و سوییس به ترتیب با برتری مقابل نمایندگان اسپانیا، فرانسه، ژاپن و آمریکا راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

* دونفره مختلط: تیم های آلمان، هندوستان و بریتانیا به ترتیب با برتری مقابل تیم های آمریکا، صربستان و جمهوری چک به دور دوم صعود کردند.

** والیبال مردان

گروه A: استرالیا صفر بلغارستان۳ / لهستان۳ آرژانتین صفر/ بریتانیا صفر ایتالیا۳

گروه B: صربستان۲ آلمان۳ / روسیه۳ تونس صفر / برزیل۱ آمریکا۳

** واترپلو مردان

گروه A: اسپانیا۱۳ استرالیا۹ / قزاقستان۴ یونان۱۱ / ایتالیا۶ کرواسی۱۱

گروه B: مونته نگرو۱۱ صربستان۱۱ / رومانی۱۵ مجارستان۱۷ / بریتانیا۷ آمریکا۱۳

سی امین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۲ از ششم مرداد ماه در شهر لندن پایتخت کشور انگلستان آغاز شده است و تا ۲۲ مرداد ماه ادامه دارد.

ورزشی**۷۵۳۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۸۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.