نتایج مثبت اقتصاد مقاومتی برای صنعتگران

از ابتدای ییروزی انقلاب اسلامی در ایران شعار مردم “استقلال آزادی جمهوری اسلامی” بوده است. قطعا تحقق چنین شعاری مستلزم هزینه های زیادی است.
دشمن هم از همه مکرها و حیله ها، تحریم ها و ارائه گزارش های نادرست استفاده می کند تا بتواند ما را از رسیدن به این هدف منصرف کند. اما در این میان ما چه وظیفه ای داریم؟
دو فرمایش مقام معظم رهبری در سال ۹۱ قطعا می تواند راهگشای ما در این راه باشد. در ابتدای سال ایشان با نام گذاری امسال به نام حمایت از تولید داخل راه را برای ما مشخص کردند و در حال حاضر نیز تاکید بر اقتصاد مقاومتی توسط رهبری نشان از عزم جدی برای مقابله با مکرها و حیله های دشمنان دارد.
در راستای حمایت از تولید ملی در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ما به تمام مدیران عامل سراسر کشور ابلاغ کرده ایم که صنعتگران به هرمیزانی که تخفیف می خواهند تا آنجایی که خواسته های آنها مغایرتی با اساسنامه سازمان ندارد حتما به آنها داده شود. که البته این ابلاغ ما مشمول اقتصاد مقاومتی نیز می شود.
درعین حال با تمام بانک های عامل به تفکیک جلسه برگزار کردیم و قرارشد یک برابر اعتبار را در اختیارشان قراردهیم و به ازای آن ۳ تا ۴ برابر اعتبار تسهیلات در اختیار صنعتگران قرار دهند.
بدین معنی که ما اگر ۵۰ میلیارد تومان در بانک سرمایه گذاری می کنیم این بانک موظف است که ۳ تا ۴ برابر آن را به صنعتگران وام دهد. در حال حاضر با بانک توسعه تعاون، ملت، پست بانک این تفاهم نامه را به امضاء رسانده ایم و در صددیم که با سایر بانک ها هم این تفاهم نامه را به امضاء برسانیم.
در ارتباط با پایین آوردن بهای تمام شده، استفاده بهینه از انرژی، استفاده بهتر از نیروی انسانی و ایجاد پایانه های حمل و نقل در شهرک های صنعتی و مباحث اینگونه که به اقتصاد مقاومتی کمک بیشتری می کند در سازمان تلاش های بسیاری شده و می توان گفت در این بخش ها بسیار خوب عمل شده است.
با اینحال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی پیش بینی لازم برای شرایط این روزها و اقتصاد مقاومتی را از سال ۹۰ را کرده بود و برای همین است که در حال حاضر مدعی هستیم که این مشکلات تاثیری برروی طرح ها و پروژه های شهرک های صنعتی نداشته است.
وضعیت بودجه امسال سازمان قطعا با توجه به مشکلات فعلی باید بدتر از سالهای گذشته باشد اما خوشبختانه بودجه بازسازی و نوسازی، بودجه خوشه های صنعتی و پساب ها و بودجه تملک دارایی های سرمایه ای در اختیار استان ها قراردارد و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.


رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی

۲۲۱۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.