نتایج مرحله اول المپیاد متمرکز علمی دانشجویی اعلام شد

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور روز سه شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: آزمون مرحله اول هفدهمین المپیاد متمرکز علمی دانشجویی کشور در بهمن ماه گذشته همزمان با آزمون کارشناسی ارشد سال برگزار شد و داوطلبان در ۱۷ کد رشته امتحانی زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، زیست شناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی و طراحی صنعتی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

‘حسین توکلی’ افزود: فهرست اسامی ۲۱۹ نفر از قبول شدگان مرحله اول المپیادعلمی دانشجویی در همه کدر رشته های امتحانی به جز طراحی صنعتی به همراه رتبه های دانشجویان بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار گرفته است و نتیجه آزمون طراحی صنعتی نیز بعد از ارزیابی و آزمون علمی و عملی به زودی اعلام خواهد شد.

وی درمورد هفدهمین المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی کشور نیز گفت: مرحله اول این آزمون نیز روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه امسال در هشت قطب علمی کشور به مرکزیت دانشگاه تربیت مدرس، مازندران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان و بوعلی سینای همدان برگزار شد.

توکلی ادامه داد: نتیجه آزمون مرحله اول هفدهمین المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی از هر قطب علمی نیز تا تعداد ۵ نفر با درنظر گرفتن نمرات کل اکتسابی داوطلبان و براین اساس که ۶۰ درصد نمره کل نفر اول در آن قطب را داشته باشند استخراج و به منظور شرکت در مرحله دوم آزمون اواخر خردادماه منتشر خواهد شد.

وی از منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز و غیرمتمرکز علمی دانشجویی خواست تا گواهی اشتغال به تحصیل خود را به مرکز المپیاد ارائه کنند و هرگونه اطلاعات لازم را از طریق سایت این مرکز پیگیری کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش با یادآوری اینکه آزمون رشته های شیمی و ریاضی المپیاد علمی دانشجویی به صورت بین المللی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مرحله نهایی آزمون رشته های شیمی و ریاضی المپیاد در روزهای ۲۵ تا ۲۷ تیرماه ۹۱ در جزیره کیش برگزار می شود که تاکنون کشورهای اوکراین، سریلانکا، هند و تاتارستان برای رقابت در این آزمون اعلام آمادگی کرده اند.

وی زمان برگزاری مرحله نهایی آزمون المپیاد متمرکز و غیرمتمرکز علمی دانشجویی در ۱۵ رشته دیگر را ۲۰ تا ۲۳ تیرماه امسال ذکر کرد و گفت: این آزمون منحصرا در تهران و به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس انجام می شود و نتایج نهایی آزمون نیز در شهریورماه اعلام خواهد شد.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۹۰۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.