نتایج نهایی آزمون مشترک کارشناسی ناپیوسته ۸ مهر اعلام می‌شود

آموزش > عالی– ممتازنیوز:
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون مشترک کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی در ۸ مهر ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون مشترک کارشناسی ناپیوسته در روز شنبه هشنم مهر ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.com اعلام می‌شود.

پیش از این دکتر سیدجلال طباطبایی معاون سازمان سنجش با اشاره به پذیرش ۱۷۹ هزار و ۸۵۶ داوطلب در این دوره از آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در خصوص ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به تفکیک دوره‌های مختلف، گفت: در دوره روزانه ۴۵ هزار و ۹۳۶ داوطلب، شبانه چهار هزار و ۷۷۰ داوطلب، نیمه حضوری ۴۸۰ نفر، غیرانتفاعی ۱۲۷ هزار و ۷۰ نفر و مجازی یک هزار و ۶۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند.

وی به ظرفیت پذیرش گروه‌های آزمایشی مختلف اشاره کرد و افزود: در گروه آزمایشی علوم پزشکی پنج هزار و ۶۹۱ داوطلب، فنی مهندسی ۸۴ هزار و ۱۰۳ نفر، علوم کشاورزی ۸ هزار و ۶۶۸ نفر، علوم پایه سه هزار و ۱۷۵ نفر و علوم انسانی ۷۱ هزار و ۴۸۷ نفر پذیرفته می‌شوند.

طباطبایی افزود: همچنین در گروه‌های آزمایشی هنر شش هزار و ۳۱۷ نفر و دامپزشکی ۴۱۵ نفر پذیرفته می‌شوند.

گفتنی است، آزمون کارشناسی ناپیوسته ۹۱ روز پنجشنبه ۲ شهریور با رقابت ۴۲۴ هزار و ۷۲۴ داوطلب برگزار شد که از این تعداد حدود ۱۹۴ هزار نفر نسبت به پذیرش در دانشگاه آزاد اعلام علاقه‌مندی کرده‌اند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.