نتیجه قرعه کشی جودوی قهرمانی آسیا

۲۹فروردین۱۳،

بیست و یکمین دوه رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا از صبح فردا(جمعه) با حضور ۲۲۰ جودوکار از ۲۸ کشور به میزبانی تایلند در ورزشگاه جوانان شهر بانکوک آغاز می شود.

مراسم قرعه کشی این مسابقات ساعاتی قبل در “پاک هتل” برگزار شد و طی آن نمایندگان ایران رقبای خود را شناختند.

به گزارش ایسنا، فردا جودوکاران اوزان سبک به روی تاتامی خواهند رفت که در وزن ۶۰- کیلوگرم بهزاد وحدانی در گروه B دور اول باید با “چاندون کومارا” از سریلانکا پیکار کند. وی در صورت برتری به مصاف””تسای مینگ ین” از چین تایپه خواهد رفت. وحدانی در صورت پیروزی در این دو مبارزه برای سرگروهی در یک مبارزه سخت باید با “بولدباتار” نفر پنجم دوره قبل آسیا و ۲۱ رنکینگ جهانی پیکار کند. در این وزن۲۲ جودوکار حضور دارند.

در وزن ۶۶- کیلوگرم که ۱۸ نفر ثبت نام کرده اند ، احسان بهرامیان دور اول استراحت دارد و سپس در یک مبارزه سخت به دیدار “تامورخولاگ داوادورج” از مغولستان خواهد رفت. در گروه اول نمایندگان هنگ کنگ و کویت نیز حضور دارند.

اما سعید ملایی در وزن ۷۳- کیلوگرم که ۲۰ جودوکار حضور دارند در پایین جدول استراحت دارد و سپس با “عزت کوباکوف” از قرقیزستان مبارزه می کند.جودوکاران امارات ، تایلند و قطر نیز باملایی در گروه D قرار دارند.

این رقابتها روز شنبه در اوزان سنگین پیگیری می شود که امیرقاسمی نژاد دارنده مدال برنز دو دوره قبل در وزن ۸۱- کیلوگرم در میان ۲۰ جودوکار” مشعل سعیبی” از کویت را دور اول پیش رو دارد. وی که در گروه B مبارزه می کند دور دوم باید با “عزیزکالکامانولی”از قزاقستان پیکار کند.

در وزن ۹۰- کیلوگرم ۱۷ جودوکار حضور دارند که محمد جمالی دور اول استراحت دارد و سپس باید با “رمردینکو” جودوکار مولداویایی الاصل تیم امارات پیکار کند. جمالی که دور قبل مقام پنجم را کسب کرد در گروه C در مبارزه بعدی خود به احتمال فراوان “اسلام بازبایف” نفر ۲۶ رنکینگ جهانی از قزاقستان را پیش رو دارد. این قزاق که از وزن ۸۱ به یک وزن بالاتر آمده دور قبل مقهور هنرنمایی قاسمی نژاد شده بود.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم هم جواد محجوب در میان ۱۴ جودوکار دور اول را استراحت دارد و سپس به دیدار برنده جودوکاران تایلند و اندونزی خواهد رفت. نماینده کشورمان در صورت پیروزی در این دیدار به نیمه نهایی راه خواهد یافت که در این مرحله یکی از جودوکاران ژاپن ، ازبکستان ، چین یا قرقیزستان را پیش رو خواهد داشت.

اما جودوکار جوان کشورمان در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم دور اول نماینده کویت را پیش رو دارد. جعغر پهلوانی که با ۱۸ سال سن اولین تجربه آسیایی خود را سپری می کند “حسین میسری” از کویت را به عنوان اولین حریف مقابل خود دارد. وی در صورت برتری باید با “بتسوری نام سریجا” نفر ۳۳ رنیکنگ جهانی مبارزه کند. در این وزن هم ۱۴ جودوکار حضور دارند.

این رقابتها به مدت سه روز در بانکوک برگزار خواهد شد که بعد از پایان رقابتهای انفرادی در روز شنبه ۳۰ فروردین ماه ، مبارزات تیمی روز یکشنبه برگزار خواهد شد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.