نتیجه‌بخش بودن کنفرانس” ژنو ۲ ” تنها با گفتگو و تعامل/منطق زور به شکست منتهی می‌شود

۱۸خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه نشست پیرامون حل بحران سوریه یعنی تعامل و گفتگو برای رسیدن به نقطه مشترک، خاطرنشان کرد: هر نشستی که زبان آن بر اساس زور باشد، منجر به شکست خواهد شد.

“محمد عبدالله‌زاده” ‌در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کنفرانس ژنو ۲ گفت: اگر این کنفرانس منجر به شکست شود، آمریکا، سوریه را به حمله نظامی تهدید خواهد کرد چراکه این کنفرانس آخرین راهکارهای مربوط به بحران سوریه است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: خصومت آمریکا با مردم سوریه ریشه‌ای است، آنها همواره در تلاش می باشند تا دولت سوریه را به ناقض تصمیمات سیاسی متهم سازند، اما این راهبرد آمریکا بر روحیه دولت سوریه تاثیر نخواهد گذاشت.

عبدالله‌زاده اظهار داشت: در جریان این  کنفرانس، موضوع بحران سوریه از سوی دولت سوریه و گروه‌های معارض به صورت جدی مطرح خواهد شد و اگر صحبت‌های منطقی این کشور پذیرفته شود، تغییر جدی  در عرصه‌های داخلی سوریه به وجود خواهد آمد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه نشست یعنی تعامل و گفتگو برای رسیدن به نقطه مشترک، خاطرنشان کرد: هر نشستی که زبان آن بر اساس زور باشد، منجر به شکست خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.