نتیجه انتخابات شوراها در تمامی کشور تا روز سه‌شنبه اعلام می‌شود

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شمارش آراء در ۳۵ هزار و ۸۳۷ روستا به اتمام رسیده و توسط بخشداری‌ها به کاندیدا‌ها اعلام شده است.

وی افزود: اگر کسی به این نتایج اعتراض و شکایتی دارد ظرف امروز و فردا فرصت اعتراض به هیات نظارت بخش مربوطه را دارد که طبق قانون هیات اجرایی ۱۵ روز موظف به بررسی شکایات و اعلام نتایج به کاندیدا‌های معترض است.

رییس هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همچنین با بیان اینکه نتایج شمارش آرا ۶۰ درصد از روستاهای تا هزار نفر جمعیت تا بعداز ظهر امروز اعلام می‌شود، گفت: شمارش آراء برای سایر شهرها و کلان‌شهرها تا فردا(دوشنبه) به اتمام می‌رسد و بعد از تجمیع آراء حداکثر تا سه‌شنبه ۲۸ خرداد به کاندیدا‌ها اعلام خواهد شد.

کولیوند اضافه کرد: هرکدام از کاندیدا‌ها در شهرها و کلان‌شهرها که به نتیجه انتخابات اعتراض دارند از زمان ابلاغ به مدت دو روز فرصت ارایه شکایات دارند که طبق قانون ۱۵ روز هیات اجرایی موظف به بررسی شکایات است.

وی در خصوص روند بررسی اعتراضات کاندیدا‌ها گفت:‌کاندیدا‌های معترض اسناد و مدارک خود را به هیات نظارت مربوطه ارایه کرده و هیات نظارت این مدارک را به هیات اجرایی می‌دهد که در نهایت این دو هیات توامان در جلسه‌ای نسبت به این شکایات تصمیم‌گیری می‌کنند.

رییس هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: اگر شکایات این کاندیدا‌ها وارد باشد طبیعتا صندوق مورد نظر مجددا بررسی شده و لیست و تعداد آراء مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، حتی اگر لازم باشد آن صندوق بازشماری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: حداکثر ۱۵ روز در قانون برای این روند پیش‌بینی شده است البته همه چیز بستگی به تصمیم هیات نظارت و هیات اجرایی دارد.

وی تاکید کرد: هیچ کاندیدا‌ی معترضی نباید شکایت خود را به هیات مرکزی مراجعه کند چون قانون اجازه‌ بررسی شکایات به هیات مرکزی نداده‌ است و آنها باید به هیات عالی استان و شهرستان مراجعه کنند.

کولیوند در پایان خاطر نشان کرد که نتیجه اولیه انتخابات شوراها تا روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.