نتیجه جلسه رویانیان با نایب رئیس فدراسیون فوتبال چین / چشم بادامی‌ها برای استقلال و پرسپولیس ورزشگاه می‌سازند

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس و نماینده فدراسیون فوتبال ایران و نایب رییس فدراسیون فوتبال چین روز پنجشنبه در شهر پکن با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

محمد رویانیان در دیدار روز پنجشنبه با ‘ لین شیا خوا ‘ خواستار همکاری های گسترده در بخش های مختلف ورزش فوتبال از جمله در عرصه های اقتصادی این رشته ورزشی شد.

رویانیان مذاکرات خود با نایب رییس فدراسیون فوتبال چین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیام دو طرف همکاری صد درصد بود .

وی افزود: همکاری در جهت توسعه تجارت فوتبال از مهمترین مباحث صورت گرفته بود و هر دو فدراسیون در این زمینه اعلام آمادگی کردند .

وی گفت که در خصوص مبادلات ورزشی و باشگاهی میان پرسپولیس تهران و باشگاه ها و فدراسیون فوتبال چین نیز مذاکرات سازنده ای انجام و توافقاتی حاصل شد.

مدیرعامل پاشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد فوتبال برای باشگاه ها اهمیت دارد، اظهارداشت: ایران و چین دارای مبادلات اقتصادی گسترده ای هستند و به همین سبب می توانند تجارت فوتبال را نیز از طریق این اقتصاد فعال دوجانبه درگیر و به توسعه آن کمک کنند.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران تصریح کرد که زمینه توسعه ارتباطات ورزشی و توسعه اقتصاد فوتبال با چین وجود دارد و طرف چینی نیز کاملا برای این منظور اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت که در این مذاکرات درباره ساخت ورزشگاه هایی برای باشگاه های کشور نیز صحبت شد.

به گفته رویانیان شرکت های چینی در ساخت ورزشگاه در ۱۴۰ نقطه در چین و کشورهای دیگر تجربه دارند .

‘ توافقاتی حاصل شد مبنی بر اینکه با همکاری مشترک ورزشگاه های بزرگی نیز از طریق فاینانس برای باشگاه های پرسپولیس و استقلال ساخته شود. زیرا هر دو باشگاه به استادیوم های بزرگ نیاز دارند.’

وی افزود، مقرر شد کارشناسان چینی برای گفت و گو دراین باره به ایران اعزام شوند.

به گفته مدیر عامل باشگاه پرسپولیس ، طرف چینی همچنین از تیم زیر ۱۹ سال این باشگاه برای شرکت در تورنمنت تیم های زیر ۱۹ سال در ماه می در چین دعوت کرد که مورد قبول قرار گرفت.

رویانیان تصریح کرد که تیم زیر ۱۹ سال باشگاه پرسپولیس به این مسابقات اعزام خواهد شد.

تیم هایی نظیر اسپانیا ، کره جنوبی ، پرتغال و چین در مسابقات مذکور حضور دارند.

از دیگر مباحث مطروحه میان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس و نایب رییس فدراسیون فوتبال چین جلب حمایت های بیشتر فیفا از فدراسیون فوتبال ایران بود.

طرف چینی گفت که در این مورد از ‘ جانگ لی جونگ ‘ معاون سرپرست فیفا خواسته خواهد شد تا از فدراسیون فوتبال ایران حمایت های لازم صورت گیرد.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس از توافق در باره برگزاری بازی های دوستانه میان باشگاهی میان دو طرف خبر داد و گفت که در این باره نشست های ذی ربط در ایران برگزار خواهد شد تا روی جزییات و تاریخ دیدارها بحث و تبادل نظر شود.

رویانیان امروز پکن را به مقصد تهران ترک می کند. وی روز سه شنبه با سفر به شهر دالیان در شمال شرق چین با وینگادا از نزدیک دیدار و گفت وگو کرد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.