نتیجه نظر سنجی ها در هفته دوم تبلیغات/گزینه انتخاباتی هاشمی کیست؟/ هاشمی و خاتمی فامیل شدند و…

۱۸خردادماه،

خبرنگاران در جریان پیگیری‌های خبری به “زمزمه”هایی برمی‌خورند که میهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*پس از پایان مناظره کاندیداها در شب قبل، به جز آقایان حداد عادل و جلیلی، بقیه کاندیداها بلافاصله محل مناظره را تر ک کردند اما نماز جماعت به امامت دکتر حداد عادل برگزار و دکتر جلیلی نیز به وی اقتدا کرد.

*پس از نقدهای جدی مهندس غرضی به رفتار اصلاح طلبان در سال های قبل، یکی از کاندیداهای اصلاح طلب در حاشیه جلسه مناظره با پرخاش و لحن تند از غرضی انتقاد کرده است.

*در مناظره دیروز مواضع آقای حسن روحانی به گونه ای بود که بعضی بینندگان تلویزیونی معتقد بودند در این دوره آقای روحانی در حال ایفای نقش بگم بگم در انتخابات یازدهم است.

*در ارزیابی های صورت گرفته از مستند ها، برنامه های تلویزیونی و مناظره های برگزار شده کاندیداها، انقلابی ترین و صریح ترین مواضع توسط دکتر حداد عادل گرفته شده است. مخاطبان تلویزیونی از آرای حداد عادل به عنوان پاک ترین رای انتخابات یازدهم نام می برند.

*نتایج نظر سنجی پنج مرکز معتبر کشور نشان می دهد قالیباف همچنان در رتبه اول قرار دارد و آقایان ولایتی ،جلیلی، رضایی و روحانی رقابت سختی را برای رتبه دوم کلید زده اند. اگر چه در دو روز قبل یک جهش سه درصدی در آرای آقای حداد عادل به وجود آمده و احتمال دارد در هفته سوم به جمع مدعیان بپیوندد.

*مجمع روحانیون که خود را قدیمی ترین تشکل اصلاح طلب می داند معتقد است اصلاح طلبان باید از کاندیداتوری دکتر عارف حمایت نمایند چرا که حسن روحانی متعلق به جامعه روحانیت و نماد راست سنتی می باشد.

*برخی سفارتخانه های خارجی سرمایه گذاری سنگینی جهت جذب و سو استفاده از منزلت اجتماعی ورزشکاران و هنرمندان کلید زده اند بگونه ای که در حال حاضر گفته می گردد برای ۳۰۰ تن از هنرمندان پیشنهاد اعطای تابعیت دوگانه ارسال شده است. بعضی هنرمندان و روزنامه نگاران به بهانه دریافت تابعیت و اخذ ویزا به تور دستگاه های امنیتی و جاسوسی غرب افتاده اند.

*برخی حامیان و نزدیکان هاشمی رفسنجانی معتقدند بهترین گزینه انتخابات علی اکبر ولایتی است چرا که وی می تواند علاوه بر ایجاد اجماع در میان گروه های کشور ، جلوی بعضی افراطی گری ها را گرفته و کشور را به آرامش برساند.

*قرار است امروز شنبه نظر شورای هماهنگی اصلاحات جهت تعیین گزینه نهایی اصلاح طلبان به آقایان هاشمی و خاتمی اعلام شود. بعضی خبرها از انتخاب دکتر عارف به عنوان گزینه نهایی شورای اصلاحات حکایت دارد.

*در لیست اعلام شده توسط یکی از تشکل های اصولگرا که با نام آبادگری هم به صحنه رقابت آمده است سر لیست یکی از شبکه های گلد کوئیستی دیده می گردد. این فرد در دوره قبل نیز موفق شده بود خود را به لیست نهایی اصولگرایان نزدیک کند که در آخرین لحظات از لیست کنار گذاشته شد.

*در روزهای اخیر فرزندان هاشمی رفسنجانی در ستاد انتخاباتی حسن روحانی حضور نداشته اند. بعضی می گویند در ایام تعطیلات در سفر بوده اند و بعضی دیگر می گویند در روزهای اخیر با گزینه دیگری به توافق رسیده اند.

*در هفته قبل هاشمی رفسنجانی در مراسم ازدواج نوه خواهر خود حاضر شد تا طرف عقد وی باشد. در طرف دیگر هم محمد خاتمی حضور یافت تا وکالت محمد صدوقی خواهرزاده خود را برعهده بگیرد تا بدین ترتیب این دو نفر فامیل شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.