نتیجه پیشنهاد مالیات از تراکنش های بانکی بالای ۱۰ میلیون تومان

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز شنبه مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیشنهاد الحاقی ابراهیم رضایی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه را مبنی بر اخذ مالیات از تراکنش های بانکی بالای ۱۰ میلیون تومان بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

ابراهیم رضایی در توضیح پیشنهاد خود بیان کرد: بر اساس این پیشنهاد از تراکنش های بانکی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، ۱۰ هزار تومان مالیات و از تراکنش های بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیاردتومان ۵۰ هزار تومان مالیات اخذ شود. هدف از این پیشنهاد اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی و پول شویی می باشد که بر روی این طرح کار کارشناسی انجام شده است.

مجتبی یوسفی در مخالفت با این پیشنهاد بیان کرد: با این پیشنهاد پایه های جدید مالیاتی تعریف می شود که در لایحه بودجه جای بررسی آن نمی باشد از سوی دیگر باید به تبعات آن نیز فکر کرد، این پیشنهاد امنیت سرمایه گذاری در بانک ها را کاهش می دهد و باعث می شود مردم پول خود را از بانک ها بیرون بیاورند.

مهدی طغیانی در موافقت با این پیشنهاد بیان کرد: مبالغ مالیاتی پیش بینی شده در این پیشنهاد بسیار ناچیز است و فشاری بر اقشار پر درآمد جامعه وارد نمی کند تراکنش های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان مشمول مالیات می شود که مبلغ آن نیز ناچیز است.

در نهایت محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس نیز با این پیشنهاد مخالفت کرده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به آن رای ندادند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.