نجات ایستگاه فضایی با یک مسواک!

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) با کمک یک مسواک سه دلاری موفق به نجات این ایستگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری شدند.

 ایسنا: مشکل در ایستگاه فضایی از هفته گذشته و زمانیکه «سونیتا ویلیامز» و «آکیهیکو هوشیده» دو فضانورد مستقر در ISS تلاش کردند یکی از واحدهای برق ایستگاه به نام MBSU را تعویض کنند، آغاز شد.
 
چهار واحد برق MBSU به وزن ۱۰۰ کیلوگرم در ایستگاه فضایی وجود دارد که برق مورد نیاز را از طریق آرایه های خورشیدی خارج از ایستگاه تولید می کنند و بروز مشکل در یکی از این واحدها باعث محدود شدن برق ایستگاه می شود.
 
تلاش برای تعویض واحد MBSU‌ در تاریخ ۳۰ آگوست (نهم شهریور) به دلیل وجود تراشه های فلزی در داخل پیچ و مهره ها با مشکل مواجه شد. سپس «ویلیامز» و «هوشیده» در طول بیش از هشت ساعت مأموریت دشوار خارج از ایستگاه تلاش کردند با کمک پاک کننده مخصوص، این تراشه ها را تمیز کنند.
 
با ناکام ماندن تلاش فضانوردان، محققان ناسا در هوستون شیوه های مختلف پاکسازی این تراشه ها را مورد بررسی قرار دادند و با توجه به محدودیت های موجود برای استفاده از قطعات تمیز کننده در نهایت ایده استفاده از مسواک مطرح شد.
 
دو فضانورد در طول یک مأموریت چهار ساعته با کمک یک مسواک معمولی سه دلاری موفق به پاکسازی تراشه ها، نصب و راه اندازی واحد جدید برق MBSU و ‌در نهایت نجات ایستگاه فضایی بین المللی ۱۰۰ میلیارد دلاری شدند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.