نجات دریاچه ارومیه نیازمند قدرتی “فراوزارتخانه‌ای” است

فروردین ۱۴۰۳

عضو فراکسیون نجات دریاچه ارومیه در مجلس گفت: مسئله نجات دریاچه ارومیه در یک وزارتخانه حل نمی‌شود بلکه نیازمند قدرتی فراوزارتخانه‌ای است یعنی باید از قدرت و نفوذ رئیس‌جمهور نیز برای حل آن استفاده شود.

میرهادی قره‌سیدرومیانی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد همکاری کارگروه دریاچه ارومیه در دولت و فراکسیون نجات این دریاچه در مجلس گفت: چیت‌چیان وزیر نیرو در معرفی برنامه‌های خود در محور سوم، نجات دریاچه ارومیه را ذکر کرد و قرار بر این شد که کارگروهی با کمک مجلس و دولت در این مورد تشکیل شود.   
 
وی ادامه داد: البته همان‌گونه که چیت‌چیان هم به آن اشاره کرد این مسئله یعنی نجات دریاچه ارومیه در یک وزارتخانه حل نمی‌شود بلکه نیازمند قدرتی فرا وزارتخانه‌ای است یعنی باید از قدرت و نفوذ رئیس‌جمهور نیز برای حل آن استفاده شود.   
 
عضو فراکسیون نجات دریاچه ارومیه در مجلس اظهار داشت: با تشکیل این کارگروه علاوه بر تعامل مجلس و دولت، پیشنهادات سازنده برای برون‌رفت از این بحران ارائه می‌شود.   
 
وی ادامه داد: به نظر من برنامه‌هایی که چیت‌چیان به عنوان راهکار برای رفع این مسئله به آن‌ها اشاره کرده و با توجه به آشنایی که نسبت به منطقه دارد امیدواریم که بتوانیم این مسئله را رفع کنیم.   
 
نماینده تبریز در ادامه تصریح کرد: از برنامه‌هایی که برای نجات دریاچه ارومیه می‌توان به آن‌ها اشاره کرد شناسایی چاه‌های غیرمجاز و همچنین بررسی سدهایی است که در مسیر رودخانه‌های مختوم به این دریاچه ساخته شده است.
 
قره‌سید رومیانی در پایان خاطرنشان کرد: فراکسیون نجات دریاچه ارومیه در مجلس و کارگروه تشکیل شده به این منظور در دولت به صورت مکرر در صحن مجلس و داخل فراکسیون با یکدیگر در ارتباط بوده و این مسئله را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.