نجات دو آلمانی در ارتفاعات دماوند

۲۵اردیبهشت،

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات دو کوهنورد آلمانی که در ارتفاعات دماوند گرفتار شده بودند خبرداد.

به گزارش مشرق، محمود مظفری در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح جزئیات عملیات نجات دو تن از کوهنوردان آلمانی که در ارتفاعات دماوند محبوس شده بودند گفت: صبح امروز در پی تماسی با مرکز فوریت‌های امدادی ۱۴۷ امدادگران کوهستان این سازمان در جریان اتفاق دیدن کوهنوردانی در ارتفاعات دماوند قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی و همچنین شرایط جوی بلافاصله یک تیم امداد کوهستان به صورت زمینی و تیمی دیگر به وسیله بالگرد به منطقه اعزام شد افزود: بررسی‌های اولیه نشان داد که یک تیم ۱۰ نفره از توریست‌های آلمانی برای اسکی و کوهنوردی به ارتفاعات دماوند صعود کرده بودند که با توجه به ریزش بهمن در آن منطقه محبوس می‌شوند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از میان این تیم دو نفر دچار مصدومیت شده بودند گفت: این دو مصدوم که ۷۰ و ۷۱ سال داشتند از ناحیه کتف و کمر دچار سانحه شده بودند.

مظفر با بیان اینکه یکی از مصدومان سال پیش از ناحیه کمر عمل جراحی انجام داده بود گفت: با توجه به نوع مصدومیت این کوهنورد بلافاصله امداد هوایی برای انتقال این اشخاص به مراکز درمانی به محل ارسال شد که با توجه به شرایط جوی نامناسب اقدامات لازم انجام و این دو کوهنورد آلمانی به بیمارستان میلاد تحویل داده شدند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.