نجات ۴۰ مسافر و خدمه در آبهای جنوب

۰۲خردادماه،

7070.jpg

طی هفته قبل ۳۵ مسافر دریایی و پنج خدمه یک شناور صیادی توسط اکیپ جستجو ونجات در آبهای جنوب کشور نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بعد از اعلام نقص فنی توسط شناورمسافری که بندرشهید حقانی را به مقصد بندر شهید ذاکری قشم ترک کرده بود، یک فروند ناجی و یک فروند شناور مسافری جهت پشتیبانی به محل اعزام شدند که بعد از تخلیه ۳۵ نفر مسافر از شناور اتفاق دیده به شناور پشتیبان، شناور اتفاق دیده به همراه ناجی اعزام شده به بندر شهید حقانی بازگشت و۳۵ مسافر سفرخود را به مقصد جزیره قشم ادامه دادند.

همچنین پنج نفر خدمه یک شناور صیادی در بندر چابهار توسط گروه عملیات تجسس و نجات دریایی بندر چابهار نجات یافتند.

این شناور در حوزه آبهای دریای عمان مشغول ماهیگیری بود که پس از نواقص پیش آمده در موتور، شرایط به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اعلام شد و گروه عملیات تجسس و نجات برای کمک شناور اتفاق دیده اعزام شدند و کلیه خدمه این شناور را نجات داده و و شناور را به مکان امن رسانند.

در این باره مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین عملیات‌های دو ماهه اول امسال نجات ۲۹ نفر از خدمه شناورهای مضطر در دریا، نجات شناوری که مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفته بود و ارائه خدمات پزشکی به شناورهای صیادی و باری بوده است.

وی اعلام کرد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی با شماره تماس ۱۵۵۰ جهت ارائه خدمات درخواستی شناورها به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.