نجفی‌منش: تازه برگشتیم به شرایط سخت پیش از تحریم, مسئولان تحریم داخلی را رفع کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

واکنش عضو انجمن قطعه‌سازان به رفع تحریم‌های خودرو

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه کاهش تحریم‌های بین‌المللی به‌تنهایی کمکی به صنعت خودروی کشور نخواهد کرد، گفت: دولت باید تدابیری را برای کاهش تحریم‌های داخلی ازجمله خریدهای نقدی و کمبود نقدینگی خودروسازان به‌کار گیرد

نجفی منش

خبراقتصادی:محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با تسنیم،با مثبت ارزیابی کردن نتایج مذاکرات مسئولان کشور با گروه ۵+۱، اظهار داشت: با کاهش تحریم‌های بین المللی صنعت خودروسازی کشور به شرایط پیش از تحریم‌های بین المللی برگشت پیدا می‌کند به‌نحوی که هنوز مشکلات و معضلات اصلی این صنعت برطرف نشده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار تحریم‌های بین المللی بزرگ‌ترین مشکل فعلی خودروسازان تحریم‌های داخل کشور است، افزود: در سال ۹۱ دولت بخشنامه‌ای صادر کرد که براساس آن هیچ واحد تولیدی که چک برگشتی داشته باشد امکان دریافت تسهیلات را نخواهد داشت که به‌اعتقاد بنده این مصوبه عملاً تولید کشور را متوقف کرد.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان اضافه کرد: در همین مسیر نرخ گشایش ال‌سی به ۱۳۰ درصد افزایش یافت، البته با توجه به آنکه در دولت تدبیر و امید گشایش ال‌سی به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است اما هنوز سیستم بانکی حاضر به اجرای این مصوبه دولت هم نیست.

به‌اعتقاد نجفی‌منش، درحال حاضر تمام تبادلات تجاری کشور از طریق گشایش ال‌سی انجام نمی‌شود که به همین منظور دولت باید تدابیری را برای خریدهای نقدینگی تولیدکنندگان نیز به‌کار گیرد.

وی بر تأثیرات قابل توجه تحریم‌های داخل کشور بر مشکلات تولیدکنندگان و به‌ویژه خودروسازان اشاره کرد و گفت: کاهش تحریم‌های بین المللی به‌تنهایی کمکی به صنعت خودروی کشور نخواهد کرد.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان بر بلاتکلیفی خودروسازان در موضوع قیمت گذاری خودرو نیز تأکید کرد و افزود: ماه‌های متعددی است که هرروز وزارت صنعت و شورای رقابت  بر سر قیمت گذاری خودرو با یکدیگر اختلاف نظر دارند و در نهایت با تعیین شورای رقابت به‌عنوان مرجع رسمی هنوز خبری از رفع بلاتکلیفی قیمت گذاری خودرو نیست.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.