نحوه استفاده از تله مدیسین در ارسال موجود زنده به فضا

۳۰م دیماه ،

 به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمید کشوری- دبیر کنفرانس تله مدیسین یکی از پروژه‌های مهم این دانشگاه را ارسال موجود زنده به فضا دانست و اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه‌های مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) است که به دانشگاه صنعتی امیرکبیر محول شده است.

وی از بررسی تله مدیسین در طب نظامی و هوافضا در کنفرانس تله مدیسین خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این دانشگاه در پروژه ارسال موجود زنده به فضا نقش اساسی دارد با برگزاری پنلی در کنفرانس تله مدیسین به بررسی پزشکی از راه دور در حوزه‌های پزشکی هوا فضا می‌پردازد.

به گفته کشوری در این پنل در خصوص نحوه استفاده از تله مدیسین در ارسال موجود زنده و نحوه ارتباط با موجودات زنده بحث و بررسی می‌شود. این پنل با همکاری سازمان فضایی برگزار خواهد شد.

بررسی مبانی حقوقی پزشکی از راه دور

دبیر کنفرانس تله مدیسین معماری اطلاعاتی و ارتباطی تله مدیسین و امنیت اطلاعات و دسترسی به آن را از دیگر زمینه‌های بحث در این کنفرانس نام برد و ادامه داد: علاوه بر این در این کنفرانس قرار است با همکاری قوه قضاییه و سازمان پزشکی قانونی راهکار و مبانی حقوق و اخلاق در تله مدیسین مورد بررسی قرار گیرد.

وی پزشک خانواده و نظام ارجاع را از دیگر محورهای این کنفرانس دانست و خاطر نشان کرد: “پزشک خانواده” یکی از مباحث جدی و دغدغه مدیران نظام سلامت کشور است و با توجه به اهمیتی که تله مدیسین در توسعه این طرح دارد در یک پنل تخصصی با همکاری ستاد پزشک خانواده و نظام ارجاع بررسی می‌شود.

این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.