نحوه دریافت مجوز شبکه‌های اجتماعی

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد بابیان اینکه ثبت رسانه های برخط درسایت ساماندهی به منزله داشتن مجوز نخواهد بود، گفت: شبکه های اجتماعی برای فعالیت درفضای دیجیتال موظف به اخذ مجوز از این مرکز هستند.
حسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برای ساماندهی و نظارت بر شبکه های اجتماعی اظهار داشت: تمامی کسانی که می خواهند در فضای مجازی فعالیت فرهنگی داشته باشند باید علاوه بر ثبت موسسه و ثبت در سایت ساماندهی از این مرکز نیز مجوز فعالیت دیجیتال بگیرند.
وی با بیان اینکه حتی افرادی که بخواهند در زمینه های مختلف دیجیتالی فعالیت داشته و اتحادیه و انجمن تشکیل دهند و یا نرم افزار تولید کنند باید علاوه بر ثبت موسسه، مجوز فعالیت دیجیتال از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال دریافت کنند، خاطرنشان کرد: رسانه های برخط مانند شبکه های اجتماعی نیز موظف هستند برای فعالیت در فضای مجازی به صورت آنلاین در سایت ساماندهی وبگاهها فعالیت خود را ثبت کرده و از این مرکز مجوز فعالیت دریافت کنند تا مشخصاتشان احراز شده و دچار مشکلات قضایی و حقوقی نشوند.
علیزاده با تاکید براینکه تاکنون نظارت بر شبکه های اجتماعی آنطور که باید جدی نبوده اما از این پس نظارت ها حالت جدی تری به خود خواهد گرفت، افزود: اخیرا گروه رسانه های برخط در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ایجاد کرده ایم تا علاوه بر نظارت ایجابی بر فضای فرهنگی دیجیتال با تشکیل جلسات مشکلات فعالان این بخش نیز حل شود.
وی گفت: پیش از این تنها در حوزه رصد فضای مجازی و پالایش آن این مرکز فعالیت داشت اما هم اکنون با ایجاد گروه رسانه های برخط پیش بینی می شود فعالیت شبکه های اجتماعی در کشور نظارت و ساماندهی شده و فعالان بتوانند به صورت قانونی و براساس معیارهای فرهنگ ایرانی اسلامی در این فضای آنلاین فعالیت کنند.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه ثبت شبکه های اجتماعی در سایت ساماندهی به منزله داشتن مجوز نخواهد بود و این موسسات موظف به دریافت مجوز فعالیت از مرکز توسعه فناوری اطلاعات نیز هستند تصریح کرد: تقاضا برای ایجاد و راه اندازی شبکه های اجتماعی در ایران چشمگیر نیست.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.