نحوه دریافت کارت عابر بانک اعتباری با سهام عدالت

مذاکره شرکت سپرده گذاری مرکزی با بانک ها برای ارائه کارت عابربانک اعتباری به مشمولان سهام عدالت در جریان است و پیش بینی می شود قبل از پایان سال برخی بانک ها بتوانند این کارت های اعتباری را ارائه دهند.

به گزارش ممتازنیوز، از زمان آزادسازی سهام عدالت (اردیبهشت ماه) تاکنون ۶۰ درصد این سهام آزاد شده است و آخرین اخبار حاکی از آن است که سهامداران می‌توانند سهام خود را در توثیق بانک گذاشته و کارت عابربانک اعتباری دریافت کنند. توثیق فرآیندی است که وقتی فرد می خواهد تسهیلاتی را از بانک ها دریافت کند در مقابل مبلغ ریالی، وثیقه ای به بانک ارائه می دهد. بنابراین درحال حاضر الان سهامداران عدالت می توانند با وثیقه کردن برگه های سهام خود این تسهیلات را دریافت کنند.

بر این اساس هم افرادی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود  انتخاب کرده بودند می توانند با طی مراحل قانونی با وثیقه کردن همان ۶۰ درصد سهامی که آزاد شده، کارت اعتباری دریافت کنند.

آخرین اخبار حاکی از آن است که تاکنون بیش از ۱۰ بانک اعلام آمادگی کردند و در حال عملیاتی کردن این فرآیند هستند. متقاضیان دریافت کارت اعتباری باید به شعب بانک های مشخص شده مراجعه کنند. البته  در ابتدا باید احراز هویت توسط سجام انجام شود که این فرآیند به صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام است و سپس اقدام به توثیق سهام می کنند. در مجموع همان شرایط عمومی و اختصاصی که هر فردی برای دریافت تسهیلات باید احراز کند در این خصوص هم باید اجرا شود و جایگزین ضامن در این پروسه اوراق سهام عدالت است. بعد از دریافت کارت اعتباری، افراد می توانند با مراجعه به فروشگاه های مشخص شده اقدام به خرید کنند.

همچنین با توجه به دارایی و ارزش ریالی سهام عدالت افراد که تا این لحظه فقط ۶۰ درصد آن قابل معامله و آزاد شده و با توجه به قدرت بازپرداخت، بانک مشخص می کند فرد چقدر می تواند وام دریافت کند. ضمانت در این فرآیند، برگه های سهام عدالت است.

اگر سهامداران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، سهام عدالت آنها توسط بانک به فروش می رسد، وقتی بازپرداخت و اقساط به صورت منظم پرداخت شود، عایدی سهام مثل سود، حضور در مجمع و حق رای متعلق به سهامدار است و می توانند از همه آن‌ها استفاده کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.