نحوه فعال سازی و غیرفعال سازی سرویس انتظار مکالمه تلفن ثابت

نحوه فعال سازی و غیرفعال سازی سرویس انتظار مکالمه تلفن ثابت

فعال‌سازی سرویس انتظار مکالمه (Call Waiting) برای تمامی خطوط تلفن ثابت تهران و البرز، امکانی است که به تازگی شرکت مخابرات در اختیار شهروندان قرار داده است. سرویس انتظار مکالمه یا به اصطلاح سرویس پشت‌خطی تلفن ثابت برای بسیاری از مشترکان استان تهران و البرز فعال شده است و برای بقیه مشترکان هم به مرور فعال می‌شود.

به گزارش ایسنا این امکان برای مشترک تلفن ثابت فراهم شده که در حین پاسخگویی به نفر اول، با شنیدن بوق‌های پی‌در‌پی متوجه تماس و پشت خط بودن نفر دوم بشوند و با مراجعه به سایت مخابرات استان تهران می‌توان دید که آیا پیش‌شماره شما در لیست پیش‌شماره‌هایی که اکنون این امکان را دارند، قرار دارد یا خیر.

به گفته مخابراتی‌ها، این سرویس به مرور برای تمام مشترکان این سرویس فراهم می‌شود. اما همه مشترکان می‌توانند با تنظیم دستی خودشان این سیستم را روی خط تلفنشان اعمال کنند و منتظر مخابرات نمانند.

با این حال، برای فعال‌سازی این سرویس بر روی خط تلفنتان کافی است این دستور را وارد کنید: #۴۳*

برای استفاده از این سرویس و برای جواب دادن به مشترک پشت خطی‌، در تلفن ثابت معمولی از قلاب گوشی و عدد ۲ و در تلفن بی‌سیم از FLASH و عدد ۲ استفاده کنید. طبق اطلاعاتی که بر روی پایگاه اینترنتی مخابرات آمده، استفاده از این سرویس که پیش از این جزو سرویس‌های ویژه و ارزش افزوده تلفن ثابت محسوب می‌شده، رایگان است و هزینه‌ای برای مشترکان ندارد.

ظاهرا این سرویس از خرداد امسال به صورت پایلوت در چند مرکز مخابراتی برای تمام مشترکان ارائه شده است و اکنون این امکان در اختیار مشترکانی قرار داده‌ شده که خودشان سرویس را مدیریت کنند و در صورتی‌ که تمایلی به استفاده از آن نداشتند، با استفاده از دستور #۴۳# این سرویس را غیر‌فعال کنند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. محمد:

    دوست عزیز انتظار مکالمه من فعال است می خوام وقتی دارم با گوشی حرف می زنم و شخص دیگری با من تماس می گیره بوق آزاد پخش بشه نه اینکه بگه کاربر در حال مکالمه است .ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. الناز:

    سلام میشه بگین قلاب گوشی چیه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.